(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎♥♥♥♥♥♥WelCoM3 To My WoRLd♥♥♥♥♥♥(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎

Search This Blog

Followers

Wednesday, March 28, 2012

Thursday, March 22, 2012

Segalanya Di sini

Segalanya yang bermula adalah dari diri ku yang lemah..yang alpa..sesungguhnya jika diberi pilihan..ingin sekali ku kembali ke dalam kandungan ibu ku..ku ingin menjadi sehelai kain putih yang aku aturkan coraknya dengan pengetahuan agama yang berlandaskan islam yang sebenarnya...ingin sekali aku kembali kepadaNya dengan keadaan yang paling suci..aku malu,aku segan..hinanya diri ini di hadapan mu Ya Allah..banyaknyak kekurangan yang ada..Ya Allah,terimalah taubatku Ya Allah..amat-amat aku merindui Mu..Cinta ku akan ku palingkan hanya padaMu Ya Allah..terima kasih atas segala ujian kasih sayang Mu Ya Rabb..aku bersyukur kerana Kau masih memberi perhatian kepadaku Ya Rahman..

Aku hanya manusia hina Ya Rahim..aku adalah hamba mu yang tidak punyai apa-apa..segalanya hanyalah pinjama dari Ya Allah..Ya Rahman Ya Rahim..ku mohon padamu agar kau tingkatkan lagi sifat sabar serta ketenangan untuk hambamu yang tidak pernah malu terus meminta dgnMu walaupun telah banyak melakukan kesalah dan ingkar atas segala suruhanMu..Maafkan aku Ya Allah..Ampunkan segala dosa-dosa ku Ya Rahman..Hanya Kau kekasih hatiku yang sebenar2nya..tuntunlah hati ku agar tidak terleka dan tersesat dengan perkara yang buang masa Ya Allah..

Aku ingin sekali berubah kepada kebaikan..segala yang telah ku lalui amat2 meninggalkan kesan dalam hidup ku..namun aku tak kan mengeluh lagi,namun aku gantikan dengan penuh rasa kesyukuran..aku berharap agar Allah menerima taubatku...aku ingin bertemu taubat yang sebebnar taubat..iaitu taubat basuha sebelum aku menutup mata selamanya..Pengalaman hidup terlalu banyak mengajarku erti kesakitan erti hidup yang sebenarnya..

Aku tak pernah terkecuali dengan ujian yang sangat-sangat perit dala kehidupan ku..aku pernah bertemu dengan orang yang salah dalam hidupku,aku jua pernah melalui rintangan hidup yang amat perit dalam hidup ini..bagiku itu adalah satu pengalaman yang amat berharga dalam hidup ku..akan ku jadikan segalanya sebagai panduan lu dalam mengharungi dunia akhir zaman ini...

Thursday, January 12, 2012

Aku mangsanya

dah lama sangat aku lupakan dunia blog ni..hampir2 aku lupakan terus fungsi sebenarnya...jika sebelum ni,blog adalah kawan yang paling rapat dengan aku...tapi sejak-seja hati aku terisi dengan seseorang satu masa dulu...aku terus melupai "CQ" aku ni..but now mungkin dah tiba masanya tuk aku menyerikan balik semua ni.


ok lah..dari duk melalut nta pape kan..x sedar pulak yg sekarang dah tahun 2012..Yes!!! tahun yg melengkapkan usia ku kepada 24(kalau ikut bulan lambat lagi oke!!=p)....

Permulaan taun baru ni agak menyakitkan tuk aku lalui,namun bila aku fikirkan balik..semua yg telah Dia aturkan untuk ku..sangat2 smooth,x de la rumit sangat..dalam masa satu hari..aku dapat mengenali siapa sebenarnya insan yang pernah ada dalam hati aku..Kuasa Allah xkan sapa2 boleh lawan atau sangkal oke!!!

Lebih tepat lagi..aku menjadi MANGSA dendamnya yg selama ni belum pernah dia uraikan.Selama 10 bulan lebih aku mengenalinya..aku lebih suka pekakkan mata,butakan hati..bab kata orag la kn.kerana cinta semuanya berubah..sampaikan aku pun dah jadi lain sangat2 bila berhadapan dengan dia..

Kuasa Allah..aku dapat tahu dia curang melalui teman sekerja ku..dah siap ada rnacangan nak kawnen lg tu..bukan stakat tu je,kain2 pengantin da siap beli lagi...!!!!wauuu!!!!

sangat2 sakit bila aku tahu semua ni..aku dapat tahu rabu lepas 04/01/2012...sedangkan malam 03/01/12 aku baru je kuar dinner dengan dia..betapa hebatnya lakonan dia..menguap banyak kali sampaikan aku tegur la..penat sangat ke keje hari ni..dia cakap ramai sangat customer yg dia kene jumpa (keje as a car salesman).be4 kuar ngan aku tu pun dia bru lepas jumpa customer jgk..aku yang diperBODOHkan dia ni percaya la..lepas makan kiteorang balik.Then bila aku menyatakan kerinduan aku kat dia..dengan muka penuh perasaannya dia membalas yg dia juga rindu aku..

pada ke esokan harinya..bila aku dapat berita yg amat2 mengejutkan ni..aku terus blur dan tak tahu pe yg perlu aku buat..aku ambik keputusan tuk share ngan bos aku yg aku dah anggap kakak.Dia pun kenal sapa dak laki tu..dengan dia2 skali bengang..aku makin down,keje ntah ke mna,fikiran ntah ke mana...SERIUS aku cakap ni la penangan yg betul SAKIT pernah aku lalui..aku terus jumpa bos sebab aku nak balik,aku mmg dah x boleh buat keje pape lagi.

Aku balik..mmg betul2 aku layan perasaan..aku lemah,aku tak berdaya nak hadapi..dah la duk sorang kat umah..tapi tak la menangis meraung macam orang gila kan..cuma semangat aku makin lemah,aku pun makin lemah..makan memang langsung x layan..Allah kurniakan aku kawan2 yang amat2 memahami..dorg la yg susah payah tuk hiburkan aku oke!!

Dalam proses aku nak pulihkan hati aku..aku sempat jg la berjumpa dengan perempuan yg dah jadi pasangan dak laki tu kn..aku bersemuka dengan dia,aku luahkan segala yang terbuku dalam hati ni..sebagai perempuan dia paham apa yang aku lalui..tu ygdia cakap la,dlm hati aku tak tahu..aku pun pg jumpa dia bukan guna emosi ke apa..kita masih ada akal fikiran,so kita cuma cakap apa yang patut dan perlu je.lagipun aku dah TAK ADA HATI oke!!!tak guna aku berebut JANTAN sekor tu...memang dia tak layak pun tuk aku,dah ramai yg marah kan aku teruskan hubungan dgn dia sblm ni.tapi aku je yang keras hati..butakan mata je..

hah sekarang dah jelas2 yg dia tu bukan lelaki yang terbaik oke..dia bagitahu kat pompuan ngan dia skrg,yg aku ni MANGSA kepada dendam dia kat ex-dia..wahhh!!!!senang je kan manusia nk lepaskan dendam kat kita kn..aku dulu BODOH sebab tak pandai nak" bezakan antara KEBODOHAN dan PENGORBANAN".niat aku bg tahu pompuan tu pasal hal ni pun sebab aku xnak dia jd mangsa JANTAN tak guna tu.Tak mustahil apa yang pernah dia buat kat aku,dia akan ulang kat pompuan tu kan.

aku dah REDHA dgn semua ketentuan ni,aku TERIMA semuanya..namun biasa la kan,kadang2 aku bleh jdi sasau jgk hehehe..pape pun aku pegang satu ayat ni..ni la yang jd penguat semangat aku.

"Aku tak perlu tuk rasa RUGI kerana kehilangan dia,kerana dia yg patut merasainya sebab lepas ni dia tak mungkin tuk jumpaorang yang dapat sayangkan dia macam aku sayangkan dia"

so kpd2 yg senasib ngan aku tu...terus bangkit,ingat oke!!ada hikmah di sebalik semua ni..secara tak langsung dapat baiki balik hubungan kita dengan yg ATAS sana..kalu dulu duk bercinta kita alpa.lupa padaNya..namun dr kurniaan Kasih Sayang drNya ini..kita menjadi lebih dekat dengan dia,sesungguhnya Dia Maha segalanya..so yg duk hangat berCINTA tu..tok sah nk aman dan tenang sangat la coz kita tak tahu lagi betul ke dia JODOH kita oke!!!

 ni HADIAH dr BOS tempat keje aku oke!!!
tak sia2 putus cintan dapat hand beg baru...^_^

engkau ado????=p

nabka

Saturday, December 31, 2011

best!!..

Abg..kenapa terfikir oleh abg nak buat syg mcm ni??seksa syg mcm ni!!! 
Apa yg abg lalui tak seteruk yg syg lalui..abg seksa syg dengan mainkan hati..syg masih mempunyai hati dan perasaan..tolong lah fikirkan tentang semua tu walaupun sesaat,syg x minta lebih..syg tak ggu hdup abg lag..fikir lah sedalamnya abg...adakh silap sayang sebab x reti nak beza antara pengorbanan dan kebodohan???

Friday, December 16, 2011

❤❤❤❤

-insyaAllah | sentiasa mengharap-



Ya Rabbi,

Jika cintaku kau ciptakan untuk dia,


Tabahkan hatinya,


Teguhkan imannya,


Sucikan cintanya,


Lembutkan rindunya..˙•٠•●❤












-nabka-

Thursday, November 17, 2011

Dalam Hati Masih Sayang.....

I love him so much...

Mungkin dia menyedari atau mungkin sengaja tidak mahu menyedari akan hakikat itu..Tak pernah memutuskan hubungan..pernah menyatakan sayang namun tak semudah pengertiannya..hanya hati yang mampu merungkaikan segalanya..masa yang menentukan segalanya..

Hakikat yang sebenarnya,Dalam Hati Masih Ada Sayang...

walaupun sering ditinggalkan,sering di lupakan..namun ada masa-masa yang tertentu ada jangkauan yang tak pernah ku impikan berlaku..akan ku simpan di dasar hatiku sebagai memori yang terindah..

May Allah bless our relation...amin.

-nabka-

Friday, October 21, 2011

Pagi yang tak bisa ku lupa

Agak lama aku tak layan blog ni..sejak2 aku dah mula bekerja..semua masa yg ada limit dia terlalu la singkat..

Dalam hidup aku pulak tak banyak mana yang menarik..cuma akhir2 ni jiwa aku selalu menjerit..Apa yang terjdi dalam hidup aku ada turun dan naiknya..

Bila bicara soal kerja aku memang seronok dengan apa yang aku lakukan,namun di sebaliknya ada seinci dari jiwa aku sentiasa terusik pabilaaku selalu melihat 'dia' de depan matanamun aku tak dapat nak rapat dengan 'dia'.

Sangat-sangat meragut jiwa aku..dalam diam aku menangis,dalam ketawa aku menyedari kehadiran senduku,namun tiada apa yang dapat aku lakukan melainkan bersabar sepenuhnya.
Ya!!Aku lakukan segalanya demi sayang dan rinduku kepadanya..aku tak pernah dan selalu gagal menafikan kehadiran 'dia' di dalam hatiku..'dia' berjaya membuka hatiku di saat kedukaan membalut jiwaku.

Namun...
aku gagal menjad diriku pabila berhadapan dengnanya,kerana kisah dukanya maha hebat dari ku..aku cuba mengwal segalanya,yang batinya aku seorang yang terlalu sensitif..namun berhadapan denganya aku menjadi sebaliknya..air mata sering ku pendam akhirnya menjadi parah tuk diriku..walaupun ku sedar bahawa diriku tidak dapat menampung takanan lagi,akhirnya 'kesakitan' yang mampu aku terima.Semuanya kerana sayang

Sedarkah dia akan kehadiran ku??wujudkah aku di dalam hatinya??apakah layanan ku tak setanding dengan yang lama??

Terlalu banyak persoalan..namun dalam tak sedar,perhubungan kami dah lebih setengah tahun..Haruskah aku menjadi sang pencinta yang setia???


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::jiwa aku::

++NABKA++

Daisypath Happy Birthday tickers

Pinjaman Allah untuk ku

Daisypath Anniversary tickers