(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎♥♥♥♥♥♥WelCoM3 To My WoRLd♥♥♥♥♥♥(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎

Search This Blog

Followers

Saturday, December 31, 2011

best!!..

Abg..kenapa terfikir oleh abg nak buat syg mcm ni??seksa syg mcm ni!!! 
Apa yg abg lalui tak seteruk yg syg lalui..abg seksa syg dengan mainkan hati..syg masih mempunyai hati dan perasaan..tolong lah fikirkan tentang semua tu walaupun sesaat,syg x minta lebih..syg tak ggu hdup abg lag..fikir lah sedalamnya abg...adakh silap sayang sebab x reti nak beza antara pengorbanan dan kebodohan???

Friday, December 16, 2011

❤❤❤❤

-insyaAllah | sentiasa mengharap-



Ya Rabbi,

Jika cintaku kau ciptakan untuk dia,


Tabahkan hatinya,


Teguhkan imannya,


Sucikan cintanya,


Lembutkan rindunya..˙•٠•●❤












-nabka-

Thursday, November 17, 2011

Dalam Hati Masih Sayang.....

I love him so much...

Mungkin dia menyedari atau mungkin sengaja tidak mahu menyedari akan hakikat itu..Tak pernah memutuskan hubungan..pernah menyatakan sayang namun tak semudah pengertiannya..hanya hati yang mampu merungkaikan segalanya..masa yang menentukan segalanya..

Hakikat yang sebenarnya,Dalam Hati Masih Ada Sayang...

walaupun sering ditinggalkan,sering di lupakan..namun ada masa-masa yang tertentu ada jangkauan yang tak pernah ku impikan berlaku..akan ku simpan di dasar hatiku sebagai memori yang terindah..

May Allah bless our relation...amin.

-nabka-

Friday, October 21, 2011

Pagi yang tak bisa ku lupa

Agak lama aku tak layan blog ni..sejak2 aku dah mula bekerja..semua masa yg ada limit dia terlalu la singkat..

Dalam hidup aku pulak tak banyak mana yang menarik..cuma akhir2 ni jiwa aku selalu menjerit..Apa yang terjdi dalam hidup aku ada turun dan naiknya..

Bila bicara soal kerja aku memang seronok dengan apa yang aku lakukan,namun di sebaliknya ada seinci dari jiwa aku sentiasa terusik pabilaaku selalu melihat 'dia' de depan matanamun aku tak dapat nak rapat dengan 'dia'.

Sangat-sangat meragut jiwa aku..dalam diam aku menangis,dalam ketawa aku menyedari kehadiran senduku,namun tiada apa yang dapat aku lakukan melainkan bersabar sepenuhnya.
Ya!!Aku lakukan segalanya demi sayang dan rinduku kepadanya..aku tak pernah dan selalu gagal menafikan kehadiran 'dia' di dalam hatiku..'dia' berjaya membuka hatiku di saat kedukaan membalut jiwaku.

Namun...
aku gagal menjad diriku pabila berhadapan dengnanya,kerana kisah dukanya maha hebat dari ku..aku cuba mengwal segalanya,yang batinya aku seorang yang terlalu sensitif..namun berhadapan denganya aku menjadi sebaliknya..air mata sering ku pendam akhirnya menjadi parah tuk diriku..walaupun ku sedar bahawa diriku tidak dapat menampung takanan lagi,akhirnya 'kesakitan' yang mampu aku terima.Semuanya kerana sayang

Sedarkah dia akan kehadiran ku??wujudkah aku di dalam hatinya??apakah layanan ku tak setanding dengan yang lama??

Terlalu banyak persoalan..namun dalam tak sedar,perhubungan kami dah lebih setengah tahun..Haruskah aku menjadi sang pencinta yang setia???


Wednesday, September 28, 2011

dah lama aku tak update

Mencari masa yang sesuai....!!!!^_^

Tuesday, April 26, 2011

juz for you

awak..selami lah isi hati ni..only for u mr.H (*v*)


  • Bermula dengan hari 'serius' kita..mulai hr tu sy dah pasang niat bahwa sy akan keluarkan awk dr derita awk melalui kasih dan sayang sy yg ikhlas untuk awk.
  • saya menjadi seorang yang banyak tanya apabila awak dah mula mewarnai hati saya..akhirnya sy lupakan soal 'banyak tanya' bila awak dah mula rimas (sebenarnya sy bkn nk bz-body,tapi hanya kerana dlm hati sy sentiasa ada awak dan sering terfikirkan awk..maafkan saya)
  • saya mengaku sy tak pandai nak ambik hati awak berbanding 'dia' yg hadir sebelum sy dlm hdup awk..namun sy tetap berusaha untuk gembirakan awak sentiasa..keluarkan awak dr segala macam 'rasa' yang awk lalui.
  • dalam hati saya penuh dengan 'syak wasangka' namun semua tu sy padam dengan limpahan kasih yg tak terbelah bahagi untuk awak..sebab satu,sy sayangkan awak.
  • sy mula sedar wk selalu memuji si'dia' tanpa awak sedar akan terlukanya perasaan sy..hanya air mata yg menemani awak..sy cemburu namun sy tak pernah nak luahkan dekat awak,sebab tak nak hal ni akn 'spoilkan mood' awak.
  • setiap butuir bicara,setiap patah perkataan..sy sentiasa fikirkansebelum sy bertutur dengan awak,walau msj sekalipun..brapa kali sy taip kemudia saya delete..semata-mata berusaha keras untuk tidak melukakan hati awak.
  • setiap kali perjalanan ulang alik awak ke tempat kerja..semuanya saya dah set kn kt kepala sy ni..waktu bila awak sampai,waktu bila awak rehat dan waktu bila awak balik..hanya kerana saya risaukan awak..setiap waktu2 yang tiba,sy mesti bersedia dengan fon untuk tunggu mesej atau call dari awk...(awak dpt tak bayangkan kalau tiada satu perkhabaran pun dr awak,betapa hati saya risau memikirkan awak..sy tak pernah tunjuk apa yg saya rasa...)
  • saya sangat2 bahagia bila melihat awak sentiasa tersenyum..saya faham awak cuba melupakan derita awk..sy sentiasa menyokong awak..sy tak pernah halang awak dari memori lepas awak..saya hanya ingin menjadi seorang pendengar,seorang teman dan segalanya untuk awak..sedaya upaya saya cuba fahami jiwa awak..walaupun hati saya terpaksa saya lupakan macam mana bentuk perasaannya.
  • cukuplah sekadar secebis kasih dan sedikit perhatian dari awak untuk saya berada dalam hati awak..bahagia saya dengan awak...
  • semua apa yang dah buat adalah ikhlas untuk awak tanpa menanti satu balasan pun,apa yang saya buat saya harap awak dpat nilai setinggi mana kasih dan sayang saya untuk awak walau di saat saya memerlukan awak..awk selalu tak de =)
  • selagi apa saya mampu lakukan seorang diri,saya akan lakukan sedaya upaya...tanpa menantikan pertolongan dari awak.
  • saya harus redha atas apa yang bakal berlaku antara kita lepas ni..cuma satu,awak perlu ingat sampai bila2..kasih dan sayang saya tak akan berganjak untuk awak walaupun suatu masa nanti awk dah bertemu kebahagian lain..=)
  • saya sedar,saya tak secantik si 'dia' yg pernah hadir dalam hidup awk..sy tak setanding 'dia'..sy kurang banyak dr si 'dia'
  • andai ada yang sanggup untuk tak tidur malam memikirkan hal awak,ada yang sanggup sediakan bekal tuk bekalan awak,ada yang sanggup untuk seniasa ada masa awk memerlukan seseorang,ada yg sanggup menjaga awak dr segala hal..sakit awk ada yang sanggup jaga..saya redha untuk mengundur diri..sy sedar siapa sy..=)
  • Tiada apa yang perlu sy tangisi lg..walau hati berat menanggung beban namun sy hanya mampu tersenyum untuk merawati hati sendiri..=)
  • awak seorg yg baik..untung sesiapa yang menjadi pujaan hati awak..bahagia dia sampai ke syurga jannah(sy pernah menyimpan hasrat...namun setakat mn akan tercapainya,sy tak pasti ...=) .. )
  • selagi masih ada rasa ini..sy hanya akan simpakan kewujudannya...
  • walau awak tak tahu akan kewujudan BLOG ni..saya tak amek hati..sebab awak tak pernah tanya akan semua ni
  • saya tahu awak selalu mengikuti perkembangan si 'dia' melalui blog kepunyaannya....walau awak tak tahu sy mengetahuinya hehehe
  • terima kasih krn awak berjaya mencuri hati sy..=)
**Maaf andai luahan hati ini menyakitkan mata2 yang membacanya..namun apakan daya...hanya alam maya ini sahaja cara untuk aku melepaskan segala keluh kesah ini..^_^

-nabka-

Tuesday, April 19, 2011

♥♥bertandang lagi...

|cute sangat cartoon ni|


Orang cakap..cinta tak perlu di paksa,cinta tak perlu di ungkaikan..cinta penuh misterikan..^_^

Apa yg aku ngarotkan ni ntah la..

Aku hargai kehadiran si dia walau keadaan kehadiran itu agak kureng bagi sesiapa,namun untuk aku..aku menerima seadanya dia..aku mulai 'rasa' pabila kami bertukar gambar..dia dapat menerimaku seadanya walaupun lewat memberi jawapannya..aku juga dapat menerima seadanya dia..akhirnya bermula la detik perkenalan antara kami..(sungguh indah bila di kenang..syukur Alhamdulillah)^_^

Bermula dengan episod ni,aku berubah menjadi seorang yang 'peramah'..setiap hari mesti ada soalan yg aku usulkan..sampaikan dia naik jemu jgk melayan aku hehe..aku pun kurangkan lah perangai 'sasau' aku tu bila si dia menegurnya..aku terima dengan hati terbuka(terima kasih sebab sudi tegur kelemahan ku)....Aku menggunakan teknik memahami pasangan..aku cuba sedaya upaya untuk memahami si dia,agar antara kami tak kan berlaku selisih paham..namun sedangkan lidah lagi tergigit,ni kan pulak kami n..sampai gigit bantal gak la duk 'bercakor' hehehe normal la semua tu kan..tapi aku tak suka biarkan semua ni bertangguh..secepatnya akan aku selesaikan.So kami lalui hari-hari seperti biasa la..kebetulan pulak "celcom" ada buat SALE..so hari-hari kami ada la penjimatan sedikit..Trimas CELCOM..^_^

EPISOD TAK DAPAT DI LUPAKAN

Aku berpeluang untuk siapkan 'bekal' untuk si dia ^_^..ahai suweettnye bila terkenang balik..padahal aku ni bukanlah dalam golongan pandai masak pon..juz untuk cuba-cuba tu tak de hal la kan..Sampai sekarang aku tak jangka apa yang aku buat tu..dejavu pulak rasanya..hehehe..itu bab breakfast yg sempat aku sediakan..

Tak masuk pulak lunch kot yg dapat aku siapkan untuk si dia..aku tak sangka pulak aku jadi serajin itu..masak kan untuk si dia..wahh!!sangat tidak dapat ku sangkakan ^_^
**aku nak mengaku,aku tak sampai ati lak nak basuh bekas 'bekal' yang si dia kasi balik tu..adoi sekali aku tengok,dah macam rasa dia ada je dekat dengan aku..(aku tahu ramai yang meluat duk membacainya pun....namun apa aku peduli pun..ini belog aku,aku punyai suka la pun..:D)


untuk incik boipren aku . . . nak pesan dekat kamu ni. . . walauapa pun,setiap apa yang keluar dari mulut kamu..sikit pun tak jejaskan sayang aku padamu oke titik !!!^_^

-nabka-

Tuesday, February 1, 2011

aku di tag ^__^

trimas kepada saudara Apih El Nino kerana sudi menge'tag' saya mengenai "25 Fakta Berkaitan..."





dengan selambanya aku men'decide'kn aku akan menjawab pertanyaan "25 Fakta Berkaitan..." dengan diri aku..sebab pasal benda lain aku malas nk 'gali' lagi ahaks~~^__^

1. Aku mula mengenali dunia 'BLOG' ni dengan adik kesayangan aku incik khai dia banyak jgk tunjuk ajar dalam selok belok ni..jua kepada sifu ku 'incik zoro' d atas kesudiannya menuntunku ke arah dunia blog ini..trimas sesangat yer.

2. Aku memang seorang yang tak dapat nak nilai dari luaran kerana aku tak suka tunjuk siapa diri aku,tak dapat nak di paksa so 'TOLONG' kepada sesiapa jangan mendesak aku.

3. Aku anak sulong kepada Puan Husni bt Yusof dan Encik Kamarul Asri b. Baharin..juga 'kak long' kepada 5 lagi adik2 ku ini menjadikan aku ada 6 adik-beradik

4. Sebenarnya aku seorang yang 'gileriuos' aku memang layan kepala bila orang ada sekepala dengan aku walau sesaat aku kenal orang tu.

5. Seorang yang sangat2 sensitif namun suka memendam ia akan hilang bila aku menangis sepuas2nya dan tido.

6. Tak pandai nak marah orang, tak reti nak menyatakan ketidakpuasan hati..paling2 tak dapat tahan sangat aku 'nanes' jer..peduli apa..

7. Yup ni memang part paling best!! Kalau nak tengok aku jadi drifter ala2 scha al-yahya dalam cter evolusi KL-Drift 2..buat la aku marah,pas2 law nak tengok aku bawak mcm jalan tue bapak aku yang punya,time aku tengah layan perasaan tak semena2 aku 'nanes' ke..

8. Aku sangat suka mendendangkan lagu bervokal tinggi,sampai ilang anak tekak kira oke lar tu kan..

9. Aku adalah aku,orang tak kenal aku tak layak nak decide aku macam mana,luar lain dalam lain derr...

10. Time waktu2 kapel dulu kan,aku sebenarnya tak suka sangat aku jumpa2 ni,sebab penat la..bagi aku cukup percaya satu sama lain dan juga jujur antara satu sama lain.

11. Aku memang seorang yang perahsia,sebab aku sendiri pun tak tau nak cakap misteri aku tue.

12. Seorang yang sangat manja,TAPI untuk orang yang aku SAYANG saja oke!

11. Sekali aku melafazkan SAYANG dan CINTA hanya itu yang aku mahukan,bukan main2 hanya yang tulus dari hati..

12. Seorang yang fokus dalam mengerjakan banyak kerja..cth:tengah bergayut tepon aku dapat habis kan satu cerita samada membaca or menonton.

13. Sangat suka membaca apa jenis artikel sekalipun

14. Kalau kena marah,aku tak pandai nak bela diri walau itu bukan salah aku..ini kelemahan aku dan ramai sangat2 yang amek kesempatan..namun aku redha dan aku maafkan semua..^__^

15. Suka tahan sakit yang amat sangat..bila dah parah baru reti nak cari ubat,selai boleh tahan aku suka wat dek je walaupun sakit tu melibatkan organ penting dalam tubuh badan..

16. Seorang yang sangat2 takut kan LIPAS TERBANG or apa2 serangga terbang..sampai menggigil ketakutan di buatnya :p

17. Kuat CEMBURU tapi bertempat lar..dan suka 'cover' sendiri perasaan itu.

18. Aku tak kan keluar rumah tanpa ada hala tuju,sebab aku sayang nak tinggal kan 'bilikku' ini.

19. Amat BENCI kepada setiap orang yg suka menilai seseorang dr luaran..

20. ADMIN kepada beberapa 'page' dalam 'facebook'

21. Terlalu suka berfikir..walaupun sesuatu yang remeh sehingga terbawa2 dlm mimpi.

22. Mempunyai sebuah 'lappy' yang orang cakap da boley campak laut..namun aku tetap sayangkan nya sebab susah senang lambat cepat dia tetap setia dengan ku .  

23. Satu jer aku,selagi benda tu elok boleh pakai..aku akan pakai walau da berkurun lamanya..tak suka ikut fesyen

24. Seorang yang tak suka SHOPPING samada online atau kat MALL mne2.

25. Boleh menjadi seorang pendiam bila tengah syok bercerita...pendengar yang setia..^_^


sebenarnya banyak lagi tapi aku ikut kehendak tuan yang menge'tag' aku sudaa..huk3..
DONE!!~^__^




qaseh jiwaku

dah lama sangat aku tak hupdate my 'CQ' ni kan..oke2..macam2 perkara berlaku kat aku ni,hari2 aku semakin hari semakin sibuk..wah22~~!!da mcm YB ni kebiziannya hehe..^__^

Macam2 la yg berlaku sepanjang bulan 1 dalam tahun 2011 ni..antaranya

  • aku memang sah2 jadi seorang yang 'giler' bcoz of da macam2 beban aku dapat dalam satu masa
  • aku juga di istiharkan sebagai 'driver' kepada diri aku dan adik2 ku..
  • aku mula kenal siapa pemandu yang sopan or tidak hak3...
  • hampir2 melayang nyawa pabila memandu dalam keadaan marah..tension..kecewa..
  • puas bila dapat potong 'da ego man' mase memandu < berlagak nak mam... mse drive,last2 kne tggal jauh coz lori potong dia hahahaha ^_^
  • baby sitter..wah!!aku puas coz aku dapat realitikan perasaan keibuan ni bila sikit sebanyak aku mengasuh anak kepada sepupu ku..naluri keibuan tu mkin menjadi2..
  • HATI..ntah la aku pun tak paham ape ntah makna perkataan tu..
  • aku dah tak ada perasaan kot,tapi aku masih sayang dan tetap sayang...ala normal la kan,lam phubungan ni..
  • tapi..sampai bila yer??
  • kerana terlalu menjaga hati aku juga yang sakit....
  • tahun baru macam tahun2 sebelum ni juga....
  • ada satu 'mimpi' yang terbest dalam hdup aku,dah lama aku impikan dan iany akan jadi mimpi saje sampai bila2 kan...
  • aku dah penat menangis sepanjang tahun ni...
  • Oh Lelaki ! samapi bila nk jadikan hati aku ni barang mainan kamu??
  • CINTA...cahaya gelap bagiku sehingga aku ketemu 'dia' namun sekarang aku tak tahu apa penyelesaiannya...aku masih sayangkan dia,tetap sayangkan diaa...
  • aku da lama x jengok "CQ" ak tak pasal2 ak di tag oleh saudara fofulor ini incik apihelnino < sat g aku jawab na..d jadikan entry..ahaks~~
  • oke cukup jap g aku sambung sesuatu TENTANG HATI..

Thursday, January 6, 2011

Taubat Seorang Hamba

salah satu azam aku pada tahun ini..aku ingin mendekatkan lagi diri ku padaNya..ku akui kelemahan diri,ku insafi kekurangan ini..ku kesali kejahilan ini..terimalah terimalah terimalah..taubat ku ini..amin~

Terlalu banyak kesakitan yang ku lalui pada 2010..ku dambakan sinar pada 2011..apa yang berlaku biarlah ianya menjadi kenangan dalam lipatan memori ku,yang mana baik ku amik menjadi panduan pada hari mendatang,mana yang buruk ku jauhinya..

niat di hati untuk lebih mendekati lagi diri ini dengan Penciptaku..KepadaNYA tempat segalanya,Hanya Dia yang mengerti segalanya..di situ ku temui ketenangan,di situ ku temui kebahagiaan kerana HANYA DIA KEKASIH UTAMAKU....YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM...

Moga taubat ku di terima..amin~^_^


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::jiwa aku::

++NABKA++

Daisypath Happy Birthday tickers

Pinjaman Allah untuk ku

Daisypath Anniversary tickers