(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎♥♥♥♥♥♥WelCoM3 To My WoRLd♥♥♥♥♥♥(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎

Search This Blog

Followers

Thursday, December 16, 2010

nonsenses

saya tak ada perkataan nak mengambarkan apa yang saya rasa sekarang,kecewa lagi atau terus bahagia..macam tunggu result exam jer..tapi,apa yang saya tahu,saya harus telan semuanya,saya tetap akan terus sayangkan diri saya demi mencapai sayang seseorang..saya tak sorokkan apa yang saya buat kat 'muka buku' saya,itulah diri saya,dan di sini lanjutan dari diri saya,saya inginkan satu kebahagiaan,saya inginkan zuriat yang penuh dengan nilaian kasih dan sayang,saya terlalu menghargai apa yang pernah berlaku,ianya semua ikhlas dari hati ini..saya dah maafkan semuanya ikhlas dr hati ini,saya tak nak simpan apa pun,kerana nilaian kasih dan sayang darinya walau seketika begitu agung untukku,walaupun kesudahannya tiada apa yang dapat di gambarkan..saya harus menelan rasa apa yang ada,ada lagi terbaik lagi untuknya mugkin,saya pegang setiap butir bicaranya,tak fikir yang bukan-bukan..maaf sebab saya dah mula jatuh sayang dekat awak,maaf sebab saya tak dapat penuhi apa yang awak nak.maaf saya seikhlas hati,bukan dari bibir yang boleh membinasakan dan menjernihkan ini...

Memori yang ada saya akan simpan semat di tempat yang paling istimewa..saya akan jadi insan paling gembira bila awak bahagia,saya akan tersenyum dari jauh bila awak temui kebahagiaan awak..tak lupa juga kepada insan yang awak kehilangannya..di dalam diam saya juga berdoa untuknya agar dia sentiasa bahagia di sana kerana mempunyai seorang zuriat yang dapat mengembirakan saya di dunia ini walau dalam tempoh masa yg sekejap cuma,saya ingin mengantikan tempat 'itu' namun semuanya terpulang kepada dia..saya teramat sayangkannya,namun dia hampir menyingkir saya dalam hidupnya,saya sentiasa memerlukan dia,namun saya hanya mampu menelan hasrat saya,perasaan cemburu mula mengusai,namun saya harus menahan rasa demi tidak menimbulkan kemarahan dr pihak dia,saya rindukan bergelak ketawa bersamanya,namn saya hanya mampu mengimbau sahaja apa yang pernah diberikan kpdku,semuanya aku telan kerana terlalu menyanyaginya..andai ada di kalangan sahabat taulannya yang mampu untuk membahagiakan dirinya,ku pohon agar ambil kebahagian ku untuk di tambahkan kpdnya agar sedikitpun tiada kelukaan yang akan dia terima.akan ada orang disampingnya ketika dia memerlukan,di saat dia inginkan ketenangan,ada seseorang untuknya yang sanggup berkogsi semua rasa..ku pohon agar drirnya bahagia melebihi diriku..

**diri yang mulai mencintaimu bukan menyukaimu...NABKA

aku inginkan dirimu

Dah lama sangat saya tak update my 'CQ' ni kan..di sebabkan terlalu banyak perkara yang saya pendamkan,saya dah abaikan 'CQ' ni kan..hehehe

Bagaimana kiranya kita nak menyatakan kepada seseorang yang kita betul sayangkan dia,selama ni hati ku cukup berjaga selepas beberapa peritiwa pahit yang aku alami,aku sentiasa berhati-hati dalam setiap hal yang menggunakan perasaan..namun aku tewas akhirnya..di saat saya mulai mencintai dia,mula menyanyangi dia,dengan kuasaNya berlaku sikit selisih faham..tak sangka perkara sekecik itu begitu besar kesan dia,aku tak sempat untuk menjelaskan sepenuhnya lagi..aku dah di label macam-macam..Salahkah diri ni bila di label macam-macam tanpa sempat menjelaskan perkara yang sebenar.Perlukah emosi menjadi mainan utama di dalam hal yang sekecil itu..Setelah berjaya mencuri hatiku,tengking herdik semuanya adalah habuan untukku.

Setelah sekian lama hatiku tertutup untuk insan bergelar 'Lelaki' setelah mengenali dia aku bukakan seluasnya hati ku tanpa apa-apa keraguan,namun semuanya menjadi satu kesakitan untukku..sebelum ni aku memotivasikan diri sndiri dengan pelbagai cara,aku memujuk diri sendiri,terlalu payah untuk aku gambarkan apa yang aku alamai sekarang ni..Memang kuat ujian dariNya sekarang ni..ketahuilah,saya betul-betul sayangkan awak..

Hati saya ada awak,saya yakinkan diri ini untuk awak..saya pujuk diri ini demi sabar saya dengan awak,andai awak tak dapat lagi masa untuk ubah apa yang dah berlaku,saya telan semuanya,saya pegang janji-janji dan sumpah awak..saya simpan semuanya..awak,apa yang saya luahkan untuk awak selama ini itulah hati saya,saya paham erti hati awak,namun saya sedar siapa diri ini..saya tiada kekuatan untuk bersuara bila berhaapan dengan orang yang saya sayang..hanya air mata peneman saya,bila awak suruh saya berhenti menangis,siapa kagi nak teman saya..awak tak dapat nak temankan saya sebab awka terlalu marah dengan saya,awak semua yang pernah terucap dari bibir awk semua tersimpan rapi dalam sanubari saya,awak saya takut sangat bila awak mula tinggi suara dan hantar macam-macam ugutan untuk saya..saya nak jaga hati awak walau saya sendiri tak mampu untuk mencari penjaga hati saya...saya tak nak lagi setiap apa yang keluar dari mulut saya akan menjadi punca pertengkaran kita,awak..saya teringin sangat nak jadi yang 'halal' untuk awak,saya nak jadi ibu kepada zuriat awak..saya nak jadi 'bidadari' yang dapat tunggu awak kat 'sana' nanti..tidur dalam basahan air mata akan menjadi peneman saya.saya tak mampu untuk hilangkan fikiran ni,saya dah cuba sedaya upaya saya..awak,terima kasih sebab awak pernah cuba untuk gembirakan saya.saya hargai semuanya..saya nampak akan keikhlasan awak,namun saya takut kerana apa yang saya alami seblum ini,bukan saya tak percaya awak,tapi hidup saya sebelum ni,terlalu mudah untuk percaya orang sehinggakan saya jadi mangsanya,bukan niat saya nak bandingkan dengan awak,namu awak,saya adalah seorang wanita yang sememangnya insan yang lemah,dizahirkan kekuatannya namun di hatinya masih teselit kelemahanya...awak,apa yang saya janjikan untuk awak,saya akan pegang semuanya,saya dah maafkan semuanya untuk awak..awak,saya tak nak lagi menjadi tiket untuk awak ke 'sana' kelak..saya hanya ingin menjadi 'bidadari' yang dapat menunggu awak di 'sana' nanti...


**saya sentiasa menyanyangi awak..~nabka~

Tuesday, November 23, 2010

Rahsia Wanita Ingin Dimengerti


Apakah perbezaan di antara seorang pengganas dengan wanita yang mengalami sindrom prahaid atau premenstrual syndrome (PMS)?
Jawapannya, pengganas boleh diajak berunding! Kelakar sangatlah tu.
Tiada yang lucunya tentang PMS. Malah, humor sedemikian sebenarnya terlepas beberapa fakta bahawa wanita, apabila tiba saat itu, ada ketikanya berasa kecewa dengan suami yang mendesak, ragam anak-anak dan bebanan kerja yang menekan.
Tidak kurang juga lelaki yang tidak percaya akan kewujudannya. Bertentangan dengan apa yang mungkin kebanyakan mereka fikirkan, PMS bukanlah satu alasan yang dibuat-buat oleh wanita.
simptom pms waktu period Rahsia Wanita Ingin Dimengerti

Hakikatnya, ada sesetengah wanita sendiri yang tidak menyedarinya namun tempiasnya dirasai oleh teman lelaki, suami mahupun rakan-rakan sehingga boleh menjejaskan hubungan mahupun tugasan seharian.
“Apabila saya balik ke rumah, saya dapati dia telah mengecat televisyen 40 inci kami dan memotong wayarnya. Apabila saya tanyakan kepadanya, isteri saya hanya menangis dan terus menangis. Dia sendiri tidak tahu kenapa dia berbuat begitu. Dia cuma berkata, tidak dapat mengawal perasaannya,” demikian pengakuan seorang suami.
Ia adalah satu realiti menyakitkan bagi sehingga 85 peratus wanita dalam tahun-tahun reproduktif, yang mengalami sekurang-kurangnya satu daripada antara 150 hingga 200 gejala PMS.

Mood wanita juga tidak semena-mena berputar 360° – berlawanan dengan dirinya yang sebenar sama ada menjadi seorang yang pendiam, lebih gemar mengasingkan diri, terlalu sensitif, penyedih, murung, mudah naik angin dan lain-lain lagi.Dari payu dara yang membesar dan terasa sakit apabila disentuh sehinggalah simptom – simptom seperti sakit kepala, tidak fokus, perut buncit, mengidam, mengalami pertambahan berat badan, kerengsaan dan sebagainya.
Mereka juga berasa resah gelisah dan serba tidak kena seperti rambutnya hodoh, asyik menyalahkan orang lain dan boleh menangis teresak-esak melihatkan seorang bayi yang comel.
Tiada siapa pun yang tahu punca sebenar PMS mahupun penawarnya, walaupun banyak teori mengaitkannya dengan ketidakstabilan hormon estrogen sebelum haid.
“Wanita sering mengalami perubahan sama ada secara fizikal, emosi ataupun tingkah laku lazimnya di antara tujuh hingga 14 hari sebelum haid. Mereka akan berasa lega sebaik sahaja datang bulan.
“Sindrom ini boleh melibatkan wanita tidak kira umur mahupun latar belakang terutamanya anak-anak gadis di bangku persekolahan menengah mahupun universiti,” kata Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, Hospital Universiti Sains Malaysia, Dr. Shah Reza Johan Noor.

Friday, November 12, 2010

::KeLahiRanKu::


 13 September ...



* Sangat bersopan santun & bertolak ansur.

* Sangat cermat, teliti & teratur.

* Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.

* Pendiam tapi pandai bercakap.

* Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.

* Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.

* Kerja yang dilakukan sangat sempurna.

* Sangat sensitif yang tidak diketahui.

* orang yang banyak berfikir

* Daya pentaakulan yang baik.

* Otak bijak & mudah belajar.

* Suka mencari maklumat.

* Kawal diri dari terlalu mengkritik.

* Pandai mendorong diri sendiri.

* Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.

* Suka sukan, hiburan & melancong
.
* Kurang menunjukkan perasaannya.

* Terluka hatinya sangat lama disimpan.

* Terlalu memilih pasangan.

* Sukakan benda yang luas.

* Bersistematik

::Kenali Personaliti Melalui Bulan Kelahiran – Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah::

 

 

Apa yang saya boleh cakap..90% dari kat atas tu semua ada berkaitan dengan diri aku..aku tak kisah apa yang orang nak ckp.aku tak mampu menutup mata orang lagi,apa yan aku boleh buat,hanyalah memaafkan mereka semuanya..

 


Monday, November 8, 2010

ReaLiti Tak seTanDinG PenGaLamAn

* mulakan dengan senyuman*

sebenarnya saya tak tahu apa yang nak di kongsikan..tapi bila saya tengok dan kaji apa yang telah berlaku pada diri saya sendiri,saya dengan sebulat suara memilih tajuk ini..dah macam berpidato pulak kan =)

sEnyUman UntUk Di jaDiKan PenGubaT DukA




Realiti tak setanding pengalaman..menarik juga untuk di utarakan..ok,apa yang boleh saya utarakan,kita sesama manusia ni memang pelbagai ragam,pelbagai jenis dah tentu-tentu terlalu banyak pengalaman yang berbeza-beza untuk semua orang alaminya. Setiap orang walaupun bagi insan lain ianya hanyalah satu perkara biasa namun bagi sesetengah individu benda kecil itu la nak dijadikan pengalaman yang paling mendalam untuk kehidupan dia.
Bagi saya sendiri, dengan berbekalkan segala pengalaman hidup yang ada tak semestinya saya merealitikannya..Oleh sebab tak merealitikannya lah pelbagai label yang saya dapat,namun tiada seorang pun di antara pelabel-pelebel itu dengan rela hatinya menggali pengalaman apakah yang saya lalui sehiggakan saya tak mampu nak merealitikannya.Hakikat realiti saya,saya seorang yang tenang dan masih mampu tersenyum walau hati sarat dengan kedukaan..Bagi saya,tak perlu untuk saya kongsi dengan sesiapa walaupun ianya bisa parahkan hidupku =)
PerSoalaN sEriNg BerMain

Saya mengaku dan akui dan seangkatan dengannya..kehidupan saya tak seindah yang saya realitikannya walaupun pada mata kasar saya sedaya upaya menelan akan realiti kehidupan sekarang..namun saya bersyukur dengan apa yang telah di kurniakan..Dalam usia 22 tahun hidup ini,pelbagai pengalaman telah saya lalui..apa yang saya dapat jelaskan,semua isi dalam ini hanya 30% isi kehidupan saya,saya hanya mencari sedikit ruang secalit jalan secebis peluang untuk saya kurangkan apa yang saya tanggung selama ini.Akibat dari ini semua,saya sendiri sudah mengalami apa yang saya patut dapat,namun saya teria semuanya sebagai tanda kasih dari Allah,itu adalah bukti yang DIA masih sayangkan saya..amin


Realiti kehidupan saya akan saya pamerkan kepada insan yang betul-betul saya yakin akan kehadirannya..saya pernah melalui saat-saat ini..namun lumrah hidup dunia,senantiasa berputar,jodoh dan pertemuan telah di tentukan olehNYA..Saya menerimanya dengan seikhlas hati,saya mensyukuri segala apa yang telah dikuniakan olehNYA dengan menghadiahkan segala "PENGALAMAN" manis dan pahit di dalam kehidupan ini.Saya akan kenanginya untuk menikmati kegembiraan bagi diri sendiri..Ini adalah cara saya untuk membahagiakan diri saya sendiri,bila saya sendiri mengenangkan keadaan diri sendiri,agaknya dah tak mampu untuk berdiri lagi..namun saya dikurniakan sekeping hati ditemani akal dan fikiran yang waras untuk saya hadapi semua ini.
ALLAH tak kan turunkan sesuatu UJIAN jika umatNYA tak mampu menerimanya

Anda boleh nilai aspek kat bawah ni..This is m3!!!


~ WANITA TANAH ~
  • Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak Taurus(21 April-20Mei), Virgo(24Ogos-23 September) dan Capricon(22 Disember-20 Januari).  ♥Saya Dilahirkan pada 13 September 1988♥
  • Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material.♥andai tiada ini saya tak wujudkan  c3RiteRa QaS3h
  • Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang. ♥tidak perlu rasanya mengagungkan kurniaanNYA
  • Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa-bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana. ♥mungkin ini mendorong kepada sifat memendam saya♥
  • Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa. ♥secara jujurnya,inilah saya sekali saya lafazkan kata kasih,sedalamnya saya akan menyimpannya,walau pada mata kasar tak nampak akan kewujudannya =)


::saya hanyalah mainan hidup,saya hanyalah insan yang lemah,saya tak mampu meminta lain,hanya untuk meringan beban dalam diri saya..saya tak minta telinga sesiapa,saya tak nak lagi susahkan sesiapa,saya harus melaksanakan ini untuk meringan kan apa yang saya tanggung,tidak lagi saya mainkan hati sesiapa,saya hanya dengan diri saya,sehingga saya temui insan yang betul-betul ikhlas dengan saya =)::

Sunday, November 7, 2010

awk cntik x.??

cntik atau x..bersyukur dgn kurniaan drNYA

Ask me anything

Friday, November 5, 2010

only u

aku RINDU sangat-sangat..terima kasih banyak..aku perlukan kewujudan seseorang yang dapat sentiasa di sampingku..akan ku hadiah kan dia dengan sejalur kasih dan sayang dari sekeping hati penuh dengan siraman kasih dan sayang..akan ku ikhlaskan segala yang bakal terlagir tanpa sebarang bicara dan mengakhirinya dengan sekuntum senyuman bersulamkan kasih yang lahir dari kesucian sekeping hati..aku amat-amat mendambakan kerinduan yang penuh dengan keikhlasan...aku terlalu mendambakan kehadiran SUAMI yang dapat mengikhlaskan segalanya..namun waktu dan ketikanya tak mampu aku lahirkan...aku berserah padaNYA...=)



p/s::aku mengarut tak tahu kenapa
::jangan nak mengada2 duk pk yang bukan-bukan...
::mainan perasan lagi la ni hehehe

Tuesday, November 2, 2010

♥♥♥♥♥

  • salah ke kalau kita ikuti apa orang yang kita sayang nak..
  • salah ke kalau dia tahu yang kita seupaya mengikut apa kemahuan dia
  • salah ke kalau siang malam kita teringatkan dia walau kita sikit pun tak dapat khabar berita dari dia
  • salah ke kalau kita selalu tanya apa yang dia buat,makan atau tidak,solat ke belum,sihat atau tak..
  • salah kita juga ke kalau di setiap masa tidurnya kita selalu mengingati dia
  • salah juga ke andai setiap masa menunggu balasan sms jika kita bertanya khabar darinya
  • salah lagi ke bila kita diam jika kita tak mampu dan tahu apa jawapan yang harus di beri bila dia bertanyakan sesuatu.
  • salah aku juga kerana terlalu mudah mengalirkan air mata pabila suaranya mula meninggi.
  • salah aku kerana menyembunyikan kehadiran air mata bila memulakan bualan dengannya.
  • salah juga ke di kategorikan bila kita menunggu khabar berita sepanjang hari apabila dia mengakui dia tak suka ber'sms dan kita menghormati apa yang dia tak suka dengan tertunggu khabar berita darinya tanpa sebarang cara kerana nak call takut mengganggu,nak sms sah2 dia tak suka.
  • salah ke apa yang aku buat semua tu????
  • salah aku kerana tak bagi peluang dan selalu 'down' kan dia bila dia sedar atas silap dia
  • salah aku bila aku beri dia peluang dan peluang itu membuat aku sakit!!!
  • salah aku kerana terlalu mengambil berat pasal dia
  • salah aku kerana sering memikirkan dan sering ingin tahu bagaimana keadaannya
  • salah aku kerana di setiap jaga dan tidur ku selalu ingatkan dia
  • salah aku kerana terlalu ikut perasaan sehinga di label kan..wanita 'emo'
  • salah aku kerana mendambakan secebis perhatian darinya walhal dia tak pernah sekali sanggup untuk menyetujuinya
  • salah aku kerana aku terlalu sayangkan dia
  • salah aku kerana mengizinkan rasa CINTA ini mengalir dalam diri walhal dia tak pernah menyintaiku
  • salah aku kerana memulakan semuanya..............
aku tak mampu menanggung semuanya seorang diri,aku sentiasa ingatkan diri aku apa yang dia suka apa yang dia tak suka...aku cuba kuatkan hatiku melalui semuanya,semuanya kerana secebis perasaan kasih dan sayang wujud bila aku mengenalinya..aku harus melaluinya,aku harus menelannya..aku selalu mengharapkan yang indah..namun aku tahu aku tak layak lagi untuk mengapainya..aku redha ya Allah,aku pasrah ya Allah..aku terima semuanya,aku telan semuanya..andai ada di kelahiran lain,aku ingin temui kebahagiaan di sana..ya Allah,kuatkan hatiku menempuhi semuanya hanya bertemankan mu ya Allah...amin ya rabbal alamin..~

Tak letih ke selalu bermain dengan perasaan?

kali ni saya nak kupaskan jawapan kepada soalan kat atas tu..ada seseorang yang tak dikenali tanya soalan tu dekat saya,menyembunyikan identiti diri dan bertanyakan soalan yang menyentap diri saya sejujurnya..

  • jujur la kan siapa tak letih kalau duk asyik bermain dengan perasaan kan..tapi kat sini jugak la saya nk kupaskan macam mana dengan perasaan saya sendiri dan mengapa terwujudnya ♥c3RiteRa QaS3h♥ 
  1. Saya dah tak percaya akan "DIARI"..memang pastikan semua orang tahu apa makna diari itu,buku catatan harian kita.setiap hari kita memang akan catit apa yang berlaku dalam "DIARI" itu..dan ianya menjadi salah satu rahsia peribadi kita..kerana sebuah "DIARI" saya kahilangan sahabat.[tak perlu nak detail kan lagi kan,nanti timbul isu lain pulak]
  2. Blogspot..maksud dia mendalam kan..so kemudahan dah ada dan yang paling penting saya tak kacau periuk nasi sesiapa bila masa diri saya nak luahkan apa yang saya suka dalam ni.
  3. Saya tak perlu lagi nak "nanah" kan telinga sesiapa untuk saya luahkan apa yang terbuku dalam hati ini..memamg kita tak pernah rasa puas dengan hidup ini..banyak jalan yang kita ada untuk kita luahkan apa yang terbuku dari kita pendam sorang yang lama-lama boleh menjerat diri kita sendiri.
  4. Memang saya seorang yang kuat sangat-sangat memendam perasaan,dan saya cukup tersiksa melalui saat-saat itu,saya tak nampak jalan untuk saya luahkan semuanya..walau dalam ni ada terdapat luahan hati saya,namun tak semua..saya hanya meluahkan dalam ni bila saya dah tak tertanggung lagi untuk memendam.
  5. Saya memang jenis yang suka bercerita,namun saya sedar kerana mulut juga saya kehilangan insan yang saya sayang walau niat saya tak ada siapa yang ketahui[biar saya jer yang faham]
  6. Mata yang membaca telinga yang mendengar..mana lagi baik??
  7. Mata untuk membaca::nak baca ke tak nak "TAK WAJIB" oleh itu tak kan kadi isu untuk orang hari-hari nak baca atau tak..
  8. Telinga mendengar::kita haruslah mendengar setiap bait kata-katanya walau hati tak suka terpaksa juga mendengar..timbul isu terasa hati bila tak dengar apa yang ingin diperkatakan.
  9. Jangan sesekali memperkotak katikkan apa yang anda ingin soalkan andai anda sendiri tak dapat nak tahu isi hati tuan tanah...
  10. Apa yang di buat memang besebab..tak perlu di jelaskan kerana masing-masing ada niat dan alasannya tersendiri..

Setakat ini sahaja yang saya lantangkan..saya punyai hati,punyai perasaan,ketahuilah setiap orang ada sebab dan alasannya bila sesuatu perkara terjadi..diri kita semua tak sesempurna yang kita impikan...setiap kali diri ini menangis.meratap,memendam...ada ke sesiapa yang sudi dampingi..dengan jalan ini sahaja saya dapat mainkan apa yang ada dalam persaan hati yakni hati saya sendiri..saya tak minta ihsan belas kasihan sesiapa untuk ketahui semuanya..tak pernah ada "PAKSAAN" kepada sesiapa untuk mengikuti setiap apa yang ada dalam  ♥c3RiteRa QaS3h♥ .. cukuplah menambah bebanan derita yang saya dah lalui sepanjang hidup saya..tak seindah yang saya inginkan,tak seindah yang saya pertontonkan..wahai hati...bersabar lah selagi termampu...

Wednesday, October 27, 2010

PesAn SeOrAng iBu KepaDa aNak GadiSnya

Pada suatu hari, Saya bertanya kepada emak, "Mak satu pilihan hati, orang yang sayangkan kita atau yang kita sayang? "Mak jawab, "dua-dua bukan.." Saya tercengang..Mak mengukir senyuman.

"Pilihan hati mak adalah yang sayangkan kita kerana Allah.." Saya menarik nafas dalam-dalam."Macam mana nak tau orang tu sayang kita kerana apa?" Mak diam sekejap berfikir dan kemudian tersenyum.

Rasanya mak dapat menduga apa yang sedang bermain dalam hati anak perempuannya. Mana mungkin saya mampu menyorokkan rahsia hati dari mak sedangkan sekilas saya pun mak mampu membacanya."Yang paling tahu hanya Allah.." mak merenung dalam-dalam wajah anaknya.

"Kerana hanya Allah mampu membaca hati hambaNya.. " mak menyusun ayat-ayatnya."Dan keikhlasan kerana Allah itu akan terserlah keberkatannya tanpa perlu sengaja ditonjolkan oleh seseorang tu.."

Saya memintas, "Tak faham.."Mak menyambung "Cinta di dalam jalan Allah.. Bertemu kerana sama-sama mencari redha Allah.." Mak menyambung lagi,"begini, setiap insan yang bergelar manusia telah Allah ciptakan berpasang-pasangan. Rasa ingin dikasihi antara seorang suami dan isteri suatu fitrah. Automatik boleh ada daya tarikan magnet tu.."

Wajah saya merah, sedikit cemas jika mak dapat mengesan gelora jiwa muda ini.. Mak menyambung "Setiap manusia telah Allah tetapkan rezeki,jodoh dan maut sejak azali lagi..

Persoalannya ialah.. Siapakah jodohnya itu?" mak berhenti seketika.Saya tunduk malu, cuba menyorokkan rasa panas di pipi.Emak buat-buat tidak nampak.

Secret Admire

"Kakak, mak dulu masa remaja ada secret admire.. Rajin betul dia hantar surat ..Masa tu mak dah tahu yang bercinta sebelum kahwin ni tak halal..Dan masa tu mak tekad tak mahu layan sebab mak takut arwah tokwan kena seksa dalam kubur.. Mak sedar mak anak yatim, anak orang miskin, adik beradik ramai.. Mak nak belajar sungguh-sungguh. .lama budak tu tunggu mak..Akhirnya mak bagi kata putus, mak hanya akan membalas cinta dia jika dia sah suami mak..

Dan dia memang bukan jodoh mak, maka tak pernah dia menerima balasan cinta tu." Mak merenung jauh.Saya merapatkan badan kepada emak, semakin berminat dengan kisah lama mak..

"Mak memang tak ada perasaan langsung pada dia ke?" saya menyoal sambil memandang tajam wajah mak. Emak ketawa kecil."Walaupun mungkin ada, mak tak pernah bagi peluang pada diri mak untuk mengisytiharkan perasaan tu..Mak takut pada Allah.

Mak bukan seperti rakan sebaya mak yang lain.."Mak, seperti kakak.." mak memandang saya sambil memegang pipi dan dagu saya.kemudian tangannya mengusap rambut di kepala saya.

"Mak anak ustaz ustazah.. Tapi zaman tu ustaz ustazah nya masih berkebaya pendek dan ketat. Tok wan mak kiyai. Mungkin berkat doa keturunan sebelum ni yang soleh-soleh, hati mak tertarik sangat pada agama walaupun tiada sesiapa yang mendorong.. Bila di sekolah, mak pelajar pertama yang bertudung.. Mak membawa imej agama. Kawan-kawan dan cikgu-cikgu panggil mak dengan gelaran mak Aji.. Sebab zaman tu hujung 70an dan awal 80an tak ramai lagi yang bertudung betul menutup auratnya..Zaman tudung nipis dan nampak jambul. Kemudian kawan-kawan mak sikit-sikit ikut bertudung.

Akhirnya kami semua dipanggil di perhimpunan. Kami dimarah guru besar kerana bertudung sedangkan ustazah kami bertudung tapi nampak jambulnya.."emak melemparkan pandangan ke lantai. "Selepas tu ustazah jumpa kami secara persendirian. Ustazah kata dia tak mampu nak pakai seperti kami. Dia suruh kami teruskan.." sambung emak.

Ada getar di hujung suara emak. Kisah silam perjuangan emak di sekolah dahulu sikit-sikit emak ceritakan pada saya. Itulah juga salah satu inspirasi kepada saya untuk bangkit semula setiap kali terjatuh ketika berjuang di sekolah dulu.

"Mungkin kerana personaliti mak, mak menjadi tempat rujukan kawan-kawan mak.. Jadi, bila mak nak ambil sesuatu tindakan, mak kena fikir betul-betul sama da tindakan mak  tu akan menyebabkan Allah marah atau tidak. Mak ayah berdosa tak? Dan maruah pembawa agama terjejas tak? Kalau mak membalas cinta si lelaki tadi, bermakna mak sedang menconteng arang di muka-muka pembawa-pembawa agama. Orang akan pandang serong terhadap orang yang bertudung sedangkan kesilapan tu hanya seorang dua yang buat. Besar fitnah akan timbul apabila orang-orang agama mengambil ringan batas syariat duhai anak.." mak menelan air liurnya. Saya diam.

Fikiran saya sedang cuba memahami maksud mak saya.


Adakah ia suatu diskriminasi?


"Kakak.. Jatuh cinta perkara biasa. Apabila kita 

jatuh cinta pada seseorang, itu tandanya ada 

sesuatu keistimewaan pada seseorang tu.

Apatah lagi orang yang kita jatuh cinta tu di atas 

jalan dakwah ni..Tetapi kita kena ingat.. Kita tak 

akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh 

cinta atau saling cinta mencintai.. Bercouple 

mungkin.. Tetapi bukan berkahwin... Kerana kita 

berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah dah 

tetapkan sejak azali.. Dan tak mustahil orang yang 

kita paling benci itulah jodoh kita yang kita akan 

dikahwinkan dengannya.."


Tiba-tiba air mata saya mengalir. Argh! Ego saya

kalah bila mendengar hujah emak. Emak meneruskan,


"Allah itu Maha Adil.. Dia tak pernah menzalimi 

hambaNya..Sesungguh nya, yang selalu menzalimi 

hambaNya ialah diri hamba tu sendiri.. Sebabnya 

hamba tu degil. Dia mahukan yang bukan haknya, yang 

bukan milik dia.


Mencintai seseorang tidak semestinya memilikinya.


Dalam Islam, kita dah diajar untuk saling mencintai 

antara satu sama lain seperti diri sendiri.. Jadi 

apabila kita mencintai saudara perempuan, kita 

bebas peluk dia. Tetapi bila dengan lelaki, kita 

ada batas-batasnya.


Orang kafir kata batas-batas ini suatu 

diskriminasi, tetapi sebenarnya batas-batas syariat 

itulah yang memelihara kehormatan seorang lelaki 

dan seorang perempuan. Cuba kakak renungkan, kita 

mengenali seorang insan yang amat baik, sempurna 

agamanya dan rajin. Lalu kita jatuh hati padanya. 

Ditakdirkan jodohnya dengan insan lain, kita pula 

dengan yang lain..


Tetapi itu tidak bermakna ukhwah antara kita dan 

dia terputus.. Kita dan dia sama-sama mencari redha 

Allah.. Kita dan dia masih boleh sama-sama 

bekerjasama untuk mencari redha Allah.. 

Perbezaannya, dia halal untuk isterinya sedangkan 

untuk kita, dia tetap lelaki ajnabi seperti yang 

awalnya." emak berhenti seketika.. Bukan luar

biasa...


Tentu kering tekak emak menerangkan kepada saya

persoalan hati ini.


"Kakak.. jadi di sini mak nak kakak faham, jatuh 

cinta bukan perkara luar biasa..Dan berkahwin pun 

bukan suatu jaminan untuk tak jatuh cinta pada 

lelaki lain.. Kerana itulah ramai isteri yang 

curang, suami yang curang..


Ada orang tukar pasangan macam tukar baju. Apa yang 

penting ialah kita kena perjelaskan pada diri kita 

supaya setiap kali kita jatuh cinta, jatuh cinta 

itu kerana kita jatuh cinta kepada Pencipta dia. 

Kita bagi tau pada diri kita berulang kali yang 

kita mencintai Allah, kerana itu kita mencintai si 

dia. Letakkan Allah sebagai sempadan hati kita, 

segala perkara yang kita cintai dan sayangi 

termasuk mak abah adalah kerana mencintai Allah.. 

Dan apabila kita membenci seseorang atau sesuatu, 

beri tahu pada diri sendiri berulangkali yang kita 

benci sekian-sekian hal kerana Allah semata-mata.

."


"Kakak.. Hati kita ni walaupun dalam dada kita 

sendiri, ia tetap bukan milik kita. Kita tak mampu 

untuk mengawalnya. . Hanya Allah yang boleh 

memegangnya. . Sebab tu kita kena dekatkan diri 

dengan Allah.. Sebab kita nak dia pegang kukuh-

kukuh hati kita. Bila dia pelihara dan masuk dalam 

hati kita, itulah nikmat lazatnnya bercinta. Masa 

tu biarpun satu dunia menyakiti kita, kita tak rasa 

sakit sebab kita asyik dengan nikmat bercinta 

dengan Allah..Bercinta dengan Allah sangat berbeza 

dari bercinta dengan manusia. Kerana tentulah 

pegalaman bercinta dengan lelaki kaya,rupawan, 

sempurna dan bijaksana tak sama rasanya bercinta 

dengan lelaki miskin, hodoh,cacat dan dungu.. 

Betapa nikmatnya cinta Allah, hanya mereka yang 

pernah merasai sahaja yang mampu mengerti. "


Redha


"Kakak.. Walau siapapun jodoh yang Allah hantarkan 

untuk kakak, terimalah dengan hati yang redha.. Tak 

mustahil dia adalah orang yang kita benci. Kalau 

yang kakak sayang, tak jadi hal lah.. Tapi kalau 

dapat yang kakak tak nak, lantaran kelemahan yang 

ada pada dia, ingatlah bahawa dalam diri setiap 

insan telah Allah ciptakan dengan kelebihan masing

-masing. Dan mungkin kakak ada kekuatan yang dapat 

mengubah si lelaki tadi supaya hidup dia bermakna 

dan mungkin kakak sahaja yang mampu mencungkil 

kelebihan yang ada pada dia.. Mungkin juga si 

lelaki ini ada sesuatu kelebihan yang kakak sangat-sangat perlukan yang satu dunia tak mampu bagi pada kakak..

Alangkah bertuahnya kakak kalau kakak mengerti setiap pemberian Allah dan belajar untuk bersyukur.. "

Sekali lagi berjuraian air mata saya turun. Terasa lemah lutut hendak berdiri. Emak menarik tubuh saya dan memeluk erat. Pelukan emak sangat-sangat kuat.

"Emak dah didik anak emak dari belum lahir untuk mencintai Allah.. Sekarang emak serahkan anak emak yang mak sayang sangat ni pada Allah untuk Dia pelihara.."

Emak mengakhiri kata-katanya dengan suara sebak dan air mata yang mengalir ke bahu saya...

bElajaR mEnjAdi aWak

awak..saya akui,saya sedang menjadi diri awak,menyelami apa yang awak lalui hari-hari walaupun kadang-kadang saya tersasar...sa tak mampu nak jadi sekeras awak..semanis awak..tapi saya lawan...saya tak nak lagi awak sayang saya..kita sama-sama belajar membenci ok..awak..saya penat untuk tambah kesakitan ini lagi..awak selami apa yang saya rasa hanya untuk sedetik jer..selebihnya awak dengan kehidupan awak yang begitu COOL kan..awak jangan menyesal andai ada apa-apa yang berlaku..awak jangan fikir apa-apa andai ada musibah yang berlaku..bukan salah awak semuanya...semuanya salah saya,,saya yang bersalah..cukup la awak..jangan ulangi lagi untuk orang lain ok..biarlah saya yang terakhir,TOLONG jadikan saya pemangsa yang terakhir...saya akan terima semuanya...saya harap awak bahagia selamanya..jaga diri,teruskan semua minat awak...kenangan paling manis saya adalah awak..terima kasih atas segalanya...

:::air mata bakal menjadi peneman tidur malam ku,peneman di setiap hari-hari ku:::
:::akan ku jadikan anya satu kenangan yang paling manis:::
:::hadapi semuanya dengan senyuman:::
=)

Tuesday, October 26, 2010

♥♥Bila saya sayang awak♥♥


♥Bila saya sayang awak,saya tunggu awak lama pun tak apa,
♥Tapi bila awak tunggu saya???awak marah2...
♥Hati kata ala,adatlah ada yang menunggu & ditunggu...

♥Bila saya sayang awak,Saya tak tidur pun tak apa layan awak yang tengah bosan,
♥Tapi bila saya bosan,ada awak layan saya???
♥Hati kata,tak apa awak busy kott!!!

♥Bila saya sayang awak,Saya gaduh dengan awak,saya diam saja...
♥Tapi awak heboh 1 dunia...
♥Hati kata tak apa,awak tension tu...

♥Bila saya sayang awak...Saya call nak cakap dengan awak...
♥Tapi awak bagi phone dekat orang lain atau matikan...Bila jadi macam tu,tak apa...
♥Hati kata,tak apa...layan je,kawan awak,kawan saya juga...

♥Bila saya sayang awak...Saya bercerita dengan awak,citer dengan tunggul lagi baik...
♥Tapi bila awak bercerita dengan saya???Saya dengar,sepatah2 saya kena ingat...kalau tak ingat   saya yang kena marah
♥Hati kata tak apa sayang katakan…

♥Bila saya sayang awak,saya & awak laparr...
♥Tapi saya bagi semua roti kita dekat awak...
♥Hati kata,ala jaga lah hati awak,sian awak…

♥Bila saya sayang awak,saya sanggup bagi awak rehat bila awak letih..
♥Tapi bila saya letih,awak suruh juga saya layan awak bila awak bosan...Adil ker???
♥Hati kata,ala bukan selalu pun...

♥Bila saya sayang awak,saya jadi macam org gila bila dengar awak sakit...
♥Tapi bila saya sakit,awak siap keluar dengan kawan2 awak meraikan hari kesakitan saya,
♥Hati kata,ala tak apa,tak kan awak nak berkepit dengan saya 24 jam...

♥Bila saya sayang awak,saya tak pernah pentingkan diri sndri....
♥Tapi awak hipokrit tahap gaban..
♥Hati kata tak apa,dia memang macam tu kena lah trima...

♥Bila saya sayang awak,saya sayang nak tingglkan awak slama2nya...
♥Tapi awak tak tahu saya berdepan dengan maut,Walaupun saya sakit,awak kata dekat saya,sakit biasa2 saja,jangan nak mengarut..
♥Hati kata,macam mana lah awak bila saya tak ada,mesti awak happy...

♥Bila saya sayang awak,saya tak sanggp tengok awak derita...
♥Tapi awak tak pernah nak hargai diri saya..
♥Hati kata, tau tak betapa saya sayang kan awak????

♥Bila saya sayang awak,saya sanggup tinggalkan awak selama2nya untuk awak bahagia...
♥Tapi adakah awak tahu pengorbanan saya??
♥Hati kata,tak apa,janji awak bahagia...

Dan..
Bila saya dah tinggalkan awak selama2nya..
Awak datang ziarah pusara saya...
Awak kata awak mintak maaf sebab pernah mengata saya...
Awak mintak maaf sebab pernah buat saya tunggu awak...
Awak mintak maaf sebab pernah paksa saya layan awak time bosan...
Awak mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah saya...
Awak mintak maaf sebab pernah tak hiraukan call saya ...
Awak mintak maaf sebab pernah tak dengar luahan hati saya...
Awak mintak maaf sebab pernah buat saya kelaparan sebab awak...
Awak mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat saya...
Awak mintak maaf sebab tak pernah hiraukan sakit saya...
Awak mintak maaf sebab pernah pentingkan diri awak sendiri...
Awak mintak maaf sebab tak pernah tengok penderitaan saya...



♥♥♥♥♥♥AWAK FAHAMILAH SEBELUM IANYA TERLAMBAT,JANGAN BIARKAN EGO MEMAKAN DIRI♥♥♥♥♥♥

Monday, October 25, 2010

I'm sO soRRy becoz i Lov3 u

  • maafkan saya
  • mungkin ini tak patut terjadi
  • maafkan saya awak......
  • saya tak patut untuk singgah di hati awak
  • semua ini tak patut kan wakk
  • saya tak layak untuk memiliki hati awak
  • salah saya kerana singgah di hati awak
  • maafkan saya kerana terlalu banyak susahkan hari-hari awak
  • saya tak sepatutnya hadir dalam hidup awak
  • setiap hari saya selalu sangat-sangat menyusahan awak
  • maafkan saya awak....
  • tak ada niat pun nak tetapkan kerinduan untuk awak
  • tak ada perasaan pun untuk mainkan hari-hari awak
  • maafkan saya kerana tak dapat kawal kehendak hati saya
  • awak..maafkan saya
  • saya pohon awak....saya nak awak maafkan saya
  • saya tak nak jadi penyibuk untuk hari-hari awak
  • maafkan saya sebab saya sebab letakkan awak dalam hati saya
  • maafkan saya awak
  • saya tahu itu silap saya
  • silap untuk saya yang selalu sangat dahagakan perhatian dari awak
  • silap saya sebab selalu tanya kan perihal tentang awak setiap hari
  • silap saya sebab terlalu ambil tahu apa yang berlaku pada hari-hari awak
  • silap saya kerana selalu berkongsi cerita dengan awak walhal awak amat meluat
  • silap saya kerana menjadi diri sendiri sehingga awak rimas
  • silap saya sebab sealu buat telinga awak bernanah setiap kali saya batuk
  • silap saya juga sebab terlalu kerap hubungi awak walhal awak terlalu benci untuk melayan
  • silap saya sebab buat awak terpakasa layan setiap karenah saya
  • silap saya kerana menjadi penyebab mata awak sakit setiap kali sms saya sampai dekat awak
  • silap saya kerana selalu mengingati awak
  • silap saya kerana jatuh hati dekat awak
  • silap saya kerana menyanyangi awak walaupun saya tahu awk terlalu bencikan saya
  • silap saya sebab ambil tahu setiap pergerakan awak...
  • awak...tolong maafkan saya
  • awa tak pernah buat silap kat saya
  • sikit pun tak ada awak
::::::::maafkan saya awak.....saya pohon..tolong maafkn saya...::::::
p/s::maafkan saya kerana saya sayangkan awak...

Monday, October 18, 2010

awak..mengerti lah..

  • Perempuan inginkan perhatian dan kasih sayang, terutamanya dari orang yang disayangi. Oleh itu tunjukkan sifat keperihatinan dan kasih sayang yang tiada nilai kepada mereka. Bila mereka rasa terhibur dan bahagia mereka akan menjadi seorang pasangan yang amat setia dan cinta sepenuh hati. Sekiranya kasih sayang yang mutlak telah didambakan kepada orang yang disayanginya, segala pengorbanan akan dilakukan tanpa memberi sebarang nilai-itulah perempuan.
  • Gunakan sepenuhnya teknologi yang ada di zaman sekarang. Seringlah menelefon atau menghantar e-mail untuk bertanyakan khabar atau paling minima mengucapkan ‘Hai’ untuk menunjukkan bahawa dia sering di hati kamu. Bagi mereka walaupun satu ungkapan atau satu ayat, ia merupakan sesuatu yang sangat berharga dan begitu bahagia menerimanya.
  • Berkongsilah masalah dengan mereka, cuba dengar pendapat mereka, sekurang-kurangnya mereka akan berasa yang mereka itu penting dalam diri kamu dan diperlukan.
  • Perempuan terkenal dengan sifat manjanya. Mereka sering ingin melakukan sesuatu bersama orang yang disayangi. Mereka akan meminta bantuan kamu walaupun mereka mampu melakukannya. Jangan menolak sekiranya kamu tiada halangan ketika itu.Inilah masanya untuk kamu menonjolkan ke’macho’an kamu.
  • Jangan kamu ambil remeh-temeh pada perkara yang amat penting bagi mereka. Mereka sangat kuat ingatan terhadap tarikh-tarikh penting, contohnya hari ulang tahun. Apa salahnya buat ‘surprise’ sekali sekala kepada orang yang kita sayangi. Mereka akan dapat rasakan yang kamu betul-betul menyayanginya.
  • Pujuklah mereka dan tenangkan mereka sekiranya mereka dalam kesusahan. Ketika ini mereka benar-benar inginkan kamu di sisi mereka.
  • Jangan kedekut memberi pujian kepada mereka kerana mereka berhak mendapat pujian.
  • Berbincanglah kamu selagi kamu boleh berbincang dan berbincanglah bersama-sama dalam menyelesaikan sesuatu masalah.
  • Jangan kamu menggunakan kuasa veto kamu dalam membuat keputusan. Cuba memahami keinginannya dan kemahuannya. Sesetengah perempuan tidaksuka menyatakan secara terus terang tentang apa yang mereka inginkan, kadang-kadang mereka suka berkias dan memberi contoh ‘cerita orang lain’ kepada kamu. Jadi kamu kenalah peka dan gunakan kepakaran kamu untuk memenangi hati mereka.
  • Jangan lupa, mereka juga ada ego yang terselit di celah-celah kelembutan mereka. Apabila mereka terancam atau tercabar..lahirlah sifat amarah, cemburu dan cepat merajuk. Masalah akan timbul bagi mereka yang suka memendam terhadap sesuatu yang mereka tidak puas hati.
  • Mereka akan ‘meletup’ pada suatu hari. TETAPI kamu jangan sama-sama meletup. Kamu juga jangan lupa dalam diri kamu wujud satu sifat kepimpinan untuk menyelesaikan masalah yang timbul dalam keadaan yang terkawal .Cari sebab mengapa ia terjadi dan bawa berbincang. Ditahap ini kesabaran, toleransi dan komunikasi amat penting.
  • Lakukan dalam keadaan ketika mereka sudah ‘sejuk’. Mungkin kamu juga boleh ‘cool’kan diri kamu dengan berfikir secara positif contohnya mengapa mereka cemburu. Itu kerana mereka SAYANG kan kamu!  
p/s::saya tak minta lebih pun..cukup awak paham jer...saya sayang awak...^_^

Sunday, October 17, 2010

GeRam SanGat!!!


  • sebelum ni aku hormat 
  • jangan sampai hormat aku hilang
  • aku tak penah buat pape yang kau tak suka
  • kau jangan cabar aku
  • suka-suki kau je sebar no tepon aku
  • kau jangn sampai aku buat benda yang tak penah terpikir
  • aku geram sangat2!!!
  • untuk 'KAU' tunggu la balasan dia
  • time kasih la jadikan no aku ni sebagai public ok.
  • kau dah ade teman wat care dah ade teman ok
  • jangan sampai hubungan darah manis kau 2 terbantut
  • aku tak sampai fikir nak balas dendam
  • aku masih HORMAT kau
  • kau jangan nak buat aku 'HANGEN' dah la
p/s::aku tak suka orang buat aku macam patung..aku ada perasaan lagi ok!!!insaf la weiii..GERAMNYEE!!!!
::tak lepas lagi nak marah aku ni..ya Allah::

Thursday, October 14, 2010

IanYa hAdiR kEmBaLi

L.O.V.E. | C.I.N.T.A









Awak..tak terucap dengan kata-kata..thanks so much..sejak dari terlahirnya ApaKaH..awak memang dah lain sepenuhnya..cuma saya yang masih banyak ragu-ragu..mulai tarikh 14 oktober 2010 dengan rasminya saya merasmikan apa yang patut saya rasmi..1st time tak gaduh time call hehe..ok sayang,starting from now..no more 'Goncos'..no more 'jaDi patung'...and semua la yang tak ok..i'll be my seLf n Hope awak akan terima dan sabar dengan semuanya [ permintaan 'dia']...thanks sangat-sangat ^_^




Wednesday, October 13, 2010

apakah??

  • kenapa awak suka buat saya macam ni
  • setiap malam kita gaduh
  • mengapa benda ni harus jadi
  • awak,saya ada hatisaya ada perasaa
  • awak sentiasa boleh luah apa yang awak rasa
  • saya bukan macam awak
  • walau saya tak banyak cakap
  • saya suka dengar awak cakap sebab itu semua buat saya senang
  • kita jauh kan,saya tak tahu adakah benar atau tak apa yang awak nyatakan
  • tetapi saya harus mengiakan
  • walau awak tak marah,tapi nada suara awak dah buat perut saya kecut
  • saya bukan tak suka meluahkan apa yang rasa
  • tapi setiap kali saya luah awak tak penah nak ambik perhatian
  • hanya untuk semalam awak terima tapi keesokan awak ulang lagi
  • awak..saya bukan patung
  • saya ada hati wak..bila awak cakap..sepunuh perhatian saya tumpu
  • tapi bila saya cakap awak ambil mudah saja
  • bila awak suruh saya cerita saya tak nak awak marah saya
  • kalau awak dekat tempat saya.awak akan lakukan atau tak apa yang saya buat
  • setiap kali saya terasa,setiap kali saya diam
  • awak tak dapat rasa kan apa yang saya lalui
  • awk..saya rindu awak
  • saya sayang awak
  • tapi..mampukah semua itu terbalas
  • awak...walau awak tak tahu wujudnya blog ni
  • tapi kat sini je saya mampu untuk luahkan segalanya
  • awak..penah awak sakit kan
  • bila awak cakap awak sakit tiba-tiba saya diam dan air mata saya tak berhenti keluar
  • awak tak kasi saya menangis
  • namun awak..itu lah gambaran hati saya
  • saya tak nak awak sakit
  • ye saya terus diam..tapi awak..hakikatnya sampai bengkak mata ni saya fikirkan keaadan awak
  • kita jauh..saya tak tahu apa yang awak buat kat sana
  • saya sentiasa fikirkan pasal awak
  • setiap hari saya tunggu call or msj dari awak
  • tapi apa yang saya dapat??
  • kalau siang memang sekejap sangat masanya
  • bila malam pulak awak kadang-kadang sibuk nak siapkan kerja awak
  • kadang-kadang awak futsal
  • bila call pulak tak pernah berakhir dengan elok
  • awak..saya dah letih awak
  • awak...kalau dari awal ni saya banyak menyusahkan awak
  • banyak menganggu awak
  • awak tolong la bagitahu
  • saya tak dapat jangka semua itu
  • walau naluri saya macam-macam pikirkan negatif pasal awak
  • saya cuba tuk jernihkan semuanya
  • awak..tolong lah pahami hati perempuan wak.
  • saya ada hati juga..tolong laa...
  • awak..andai kita tak sempat nak ketemu
  • saya harap aak dapat jumpa luahan hati saya ni
  • saya akan terus jadi diri saya
  • saya akan buat apa yang sepatutnya...
  • awak...saya sayang awak,saya selalu gagal nak luahkan ni semua untuk awak
  • berani mati saya luahkan kat cni wak..hehe
  • tak pe lah..awak jaga diri elok-elok yer..
  • awak teruskan lah dengan aktiviti yang awak suka ok??
  • asal awak bahagia
  • pasal saya awak tak payah ambik port sangat lah ok??
p/s::bukan saya tak nak jumpa awak..tapi nak sangat..awak elami la apa yang menyebabkan saya susah nak pergi jumpa awak..awak dah luah apa yang nak kan..saya hanya mampu membalas dengan air mata sahaja..saya sentiasa doakan untuk hubungan kita..saya selalu minta yang terbaik untuk kita..awakjangan sampai ego memakan diri..saya sayang awak =)

Tuesday, October 12, 2010

JanGan Kau Seksa Lagi

Berat mata yang memandang berat lagi apa yang di alami...Ya Alla aku seorang yang lemah ya Tuhan..aku tak mampu nak lalui semua ni sorang diri..ku tak mampu ya Allah..Ku mohon di kau kirimkanlah secebis semangat untukku lalui semuanya...kau pernah mengirimkan seseorang untuk menaikkan semangat aku..namun tempohnya amat sekejap..aku bersyukur ya Allah..tak ramai yang mampu bertahan denganku..itu semua membuatan aku takut untuk maluahkan apa yang aku rasa..aku tak mampu aku tak nak menyusahkan sesiapa lagi..orang suka cakap itu ini kat aku.tapi ada ke yang sanggup menyelami perasaan hatiku ini???sehingga sekarang tiada seorang pun..aku tak kisah sebab yang aku tahu aku tak kan mudah untuk meraih simpati orang lagi..aku tak kan mudah untuk bercerita lagi..biarlah semuanya akan menjadi rahsia hatiku..walau ianya perit jerih..aku akan lalui semuanya..Aku dah maafkan segalanya..aku akan lalui segalanya dengan tabah..aku akan laluinya walau apa sekalipun yang berlaku..menangis air mata darah sekalipun.tak kan ada yang mampu mengerti..akan ku sabar dan terus bersabar..walau apa yang aku lalui..sesungguhnya ya Tuhan amat perit..apa lagi episod hidup aku lepas ini aku tak mampu nak ungkap...aku redha dan aku trus berserah...

Monday, October 11, 2010

sEtiAp KaLi itu Jua kau munCuL

Ya Allah..dah tak terluah dah rasanya..aku takut sangat nak menghadapi dia..memori ni sekejap sangat..tapi aku bersyukur paling kurang aku dapat juga kenal dia..ada juga nasihat yang dia bagi..ada juga pendapat..ada jua tempat aku nak bercerita.ye aku tahu dia hampir dimiliki jika jodohnya sudah tertulis..aku sentiasa mendoakan kebahagian dia..aku berdoa agar segalanya berjalan dengan lancar..moga dia bahagia hendaknya sehingga ke syurga Jannah..tarikh kelahiran ku menjadi pilihannya walau masa tu aku tak kenal lagi dia..kesilapan aku membuatkan aku makin menjauh dan dia tak kan memaafkan aku lagi..kata-kata kemaafan tak mungkin lagi aku dapat dari dia..tak pe la..
kasih seorang abang T_T
paling kurang bila aku tengok dinding dia..aku tahu yang dia masih ada.aku hope dia sentiasa sihat hendaknya..paling payah untuk aku merasai dan melalui semuanya amat sangat susah namun sekeping hati ini selagi mampu akan terus bertahan..jasad ang ada akan menjadi pendining untuk ku terus bertahan..namun apa yang berlaku tiada ku pasti..kebahgiannya menjadi sumber kekuatan ku untuk terus mengerti kisah hidup ini..kesedihannya menjadi kelemahan aku..tiada dapat kuizinkan ianya berlaku..tqsm untuk dia..selagi mampu aku akan bertahan..sweet memories..=))


yang aku tahu

owhh..amat tak suka

tolong la.aku tak suka rasa ni..aduhh!!!aku tak nak rindu ni..jangann la..cukup la..aku tak suka sangat la...plezz la..jangan la..saya tak suka benda ni..tolong la..jangan la...aku tak nak la...Ya Allah tolong la..Kuatkanlah hati hambamu ini..ku tak inginkan lagi perkara ni..aku bersyukur dngan apa yang ada..tolong Ya Allah..aku bermohon padaMU..

mUncuL laGi RaSa iTu

ku tahu 
kau bukan lawan untuk ku
sampai ku harus cemburu
fikirkan dirimu
bukan mahu cuba dabik dada denganmu
siapa dia kasihku...
aku lebih tahu
luar dan dalam tiada rahsia
lafaz dan diam dah pun ku bacanya
langkah dan ragam
hanya mencipta bahagia
dalam cinta harus saling percaya 
dalam cinta harus berani pasrah 
dalam cinta harus jangan lah goyah 
dalam cinta harus sejiwa

kOLaM CinTa | r.I.n.D.u K.a.M.o

p/s:: rindu terus memakan diri..tak terluah dek kata-kata hanya memandang dari kejauhan yang tak mampu menjangkaunya...Ya Allah berikanlah aku kekuatan hati menerima semuanya..amin~

Sunday, October 10, 2010

malam hari 10.10.10

owhh tonite rasanya malam yang penuh dengan ketenangan..mungkin iya atau tidak kenyataan aku tu??adoii..mengapakah diri ku ini??why najwa??apa yang tak kena lagi???hurm..banyak lagi benda yang tak selesai..apa penghujungnya pun aku tak dapat nak pasti kan..lama lagi ke aku hidup??sempat ke aku bahagiaka keluarga aku??larat ke aku nak hadapi semua ni...banyaknye keluhan aku..Ya Allah berdosanya aku..arghh!!!aku nak bangkit balik...aku nak keluar dari dunia ilusi ni..aku nak kan semangat yang baru..aku perlu kuatkan diri aku..aku dah tak terdaya nak harungi lagi semua ni..aku nak kan sesuatu yang boleh aku capai dan aku tak nak lagi orang pandang serong kat aku,aku juga seorang hamba Allah yg lemah,yang punya hati dan perasaan..ya..selama ni aku hanya menelan apa saja orang cakap..ramai orang menilai di sebalik diriku ni penuh dengan kegembiraan.kesenangan..namun bagi aku??da penat nak jadi semua tu..jiwa aku benar-benar tersiksa..aku ingat lagi,dulu berkawan bagai nak rak..sekarang habuk pun tarak..siap cakap aku ni meraih simpati pulak..owhh noo!!!aku cuma ingin meluahkan apa yang aku rasa,aku tak suka ganggu orang,tak sebarang orang dapat aku luah kan apa yang aku rasa..aku memang betul-betul cemburu bila aku tengok ramai yang sedang berbahagia.bergelak tawa..namun aku??tiada dapat aku merasai nikmat itu..ramai sangat da cakap aku macam-macam..tapi ada ke yang wujud nak tanya kenapa aku jad macam ni??tak da un kan..ye la,mulut manusia tak akan aa yang dapat kawal..cuma yang mampu aku lakukan ialah hanya mengadu kepada yang Maha Mendengar saja..yang Maha Mengetahui apa yang aku hadapi..Dengan KeizinanNya aku masih lagi bernafas sehingga saat ini..Ya Allah sesungguhnya aku lah insan yang amat lemah,hanya padaMu tempat aku mengadu..aku rindu akan kasih sayangMu..aku inginkan KeredhaanMu..agar aku dapat measai nikmat yang telah Kau zahirkan untuk ku..amin Ya Rabbal Alamin..~

aWak

L.O.V.E. | sayang ^_^        

Tiba-tiba perasaan ni sayu jer..saya teringat kisah-kisah dulu..saya miss sangat semuanya..wujudnya kasih sayang dari insan yang tak pernah di kenali,sehingga ke saat ini..rasa itu tak boleh nak hilang,kenangan setiasa bemain-main di fikiran..

"Ya Allah,halusnya perasaan yang telah kau kirimkan ini..tak mampu tuk diriku menanggung siksa akibatnya..namun Kau hadirkan ketabahan sebagai sahabat untuk ku harungi semuanya..Kau menguji ku dengan segenap rasa kasih dan sayang..rasa yang amat-amat diriku memerlukannya..semakin kuat dugaan Mu semakin ingin ku singkirkan semua apa yang dah 'mereka' lakukan kepadaku..aku memaafkan segalanya..tiada apa yang mampu ku lahirkan..hanya sepotong kata kemaafan di atas semua insan yang pernah hinggap di hatik ku sehingga melahirkan segunung rasa rindu dan sayang..Aku redha dengan segalanya Ya Allah..Ujian ini akan ku galas hingga ke akhirnya.."


Khas Untuk 'Awak'...

awak..kenapa semakin hari semakin kuat rasa sayang dan rindu ini..semakin hari semakin kuat sakit menahan apa yang di telah terwujud..awak saya menginginkannya,saya memerlukannya..saya gembira awak gembira,saya terluka andai awak berduka..saya buntu awak.setiap saat saya sentiasa melihat awak..tiada apa yang ammpu sya lakukan..hanya mendoakan kebahagiaan awak..saya merelakan semuanya..saya doakan segalanya akan berjalan dengan lancar..terlalu saya mengingati awak,setiap kali tidur saya hanya bertemankan awak..awak,andai Allah dah menyediakan segalanya pada jalan kehidupan kita,saya harus redha walau apa rasa yang bakal di hadapi kelak..di kala awak mengalami kesulitan..hanya titisan rahmat dariNya yang mampu saya alirkan tanda meraikan rasa kesakitan yang saya alami di atas kesulitan awak..andai saya mampu..saya dahulukannya agar awak bergembira..awak,setiap kali solat tak lekang doa saya agar awak sentiasa berada di dalam keadaan yang terbaik dan sentiasa saya memohon agar hubungan kita tidak akan putus..namun Allah lagi sayang saya,Dia sentiasa menguji saya..saya redha dengan semuanya..saya hanya akan menyediakan diri saya dengan segala apa yang bakal berlaku...=)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::jiwa aku::

++NABKA++

Daisypath Happy Birthday tickers

Pinjaman Allah untuk ku

Daisypath Anniversary tickers