(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎♥♥♥♥♥♥WelCoM3 To My WoRLd♥♥♥♥♥♥(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎

Search This Blog

Followers

Monday, November 8, 2010

ReaLiti Tak seTanDinG PenGaLamAn

* mulakan dengan senyuman*

sebenarnya saya tak tahu apa yang nak di kongsikan..tapi bila saya tengok dan kaji apa yang telah berlaku pada diri saya sendiri,saya dengan sebulat suara memilih tajuk ini..dah macam berpidato pulak kan =)

sEnyUman UntUk Di jaDiKan PenGubaT DukA




Realiti tak setanding pengalaman..menarik juga untuk di utarakan..ok,apa yang boleh saya utarakan,kita sesama manusia ni memang pelbagai ragam,pelbagai jenis dah tentu-tentu terlalu banyak pengalaman yang berbeza-beza untuk semua orang alaminya. Setiap orang walaupun bagi insan lain ianya hanyalah satu perkara biasa namun bagi sesetengah individu benda kecil itu la nak dijadikan pengalaman yang paling mendalam untuk kehidupan dia.
Bagi saya sendiri, dengan berbekalkan segala pengalaman hidup yang ada tak semestinya saya merealitikannya..Oleh sebab tak merealitikannya lah pelbagai label yang saya dapat,namun tiada seorang pun di antara pelabel-pelebel itu dengan rela hatinya menggali pengalaman apakah yang saya lalui sehiggakan saya tak mampu nak merealitikannya.Hakikat realiti saya,saya seorang yang tenang dan masih mampu tersenyum walau hati sarat dengan kedukaan..Bagi saya,tak perlu untuk saya kongsi dengan sesiapa walaupun ianya bisa parahkan hidupku =)
PerSoalaN sEriNg BerMain

Saya mengaku dan akui dan seangkatan dengannya..kehidupan saya tak seindah yang saya realitikannya walaupun pada mata kasar saya sedaya upaya menelan akan realiti kehidupan sekarang..namun saya bersyukur dengan apa yang telah di kurniakan..Dalam usia 22 tahun hidup ini,pelbagai pengalaman telah saya lalui..apa yang saya dapat jelaskan,semua isi dalam ini hanya 30% isi kehidupan saya,saya hanya mencari sedikit ruang secalit jalan secebis peluang untuk saya kurangkan apa yang saya tanggung selama ini.Akibat dari ini semua,saya sendiri sudah mengalami apa yang saya patut dapat,namun saya teria semuanya sebagai tanda kasih dari Allah,itu adalah bukti yang DIA masih sayangkan saya..amin


Realiti kehidupan saya akan saya pamerkan kepada insan yang betul-betul saya yakin akan kehadirannya..saya pernah melalui saat-saat ini..namun lumrah hidup dunia,senantiasa berputar,jodoh dan pertemuan telah di tentukan olehNYA..Saya menerimanya dengan seikhlas hati,saya mensyukuri segala apa yang telah dikuniakan olehNYA dengan menghadiahkan segala "PENGALAMAN" manis dan pahit di dalam kehidupan ini.Saya akan kenanginya untuk menikmati kegembiraan bagi diri sendiri..Ini adalah cara saya untuk membahagiakan diri saya sendiri,bila saya sendiri mengenangkan keadaan diri sendiri,agaknya dah tak mampu untuk berdiri lagi..namun saya dikurniakan sekeping hati ditemani akal dan fikiran yang waras untuk saya hadapi semua ini.
ALLAH tak kan turunkan sesuatu UJIAN jika umatNYA tak mampu menerimanya

Anda boleh nilai aspek kat bawah ni..This is m3!!!


~ WANITA TANAH ~
  • Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak Taurus(21 April-20Mei), Virgo(24Ogos-23 September) dan Capricon(22 Disember-20 Januari).  ♥Saya Dilahirkan pada 13 September 1988♥
  • Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material.♥andai tiada ini saya tak wujudkan  c3RiteRa QaS3h
  • Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang. ♥tidak perlu rasanya mengagungkan kurniaanNYA
  • Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa-bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana. ♥mungkin ini mendorong kepada sifat memendam saya♥
  • Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa. ♥secara jujurnya,inilah saya sekali saya lafazkan kata kasih,sedalamnya saya akan menyimpannya,walau pada mata kasar tak nampak akan kewujudannya =)


::saya hanyalah mainan hidup,saya hanyalah insan yang lemah,saya tak mampu meminta lain,hanya untuk meringan beban dalam diri saya..saya tak minta telinga sesiapa,saya tak nak lagi susahkan sesiapa,saya harus melaksanakan ini untuk meringan kan apa yang saya tanggung,tidak lagi saya mainkan hati sesiapa,saya hanya dengan diri saya,sehingga saya temui insan yang betul-betul ikhlas dengan saya =)::

2 comments:

  1. kak...nice entry...n kita dok dlm 1 zodiak yg sma....

    ReplyDelete

paling-paling kurang tinggal la jejak yer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::jiwa aku::

++NABKA++

Daisypath Happy Birthday tickers

Pinjaman Allah untuk ku

Daisypath Anniversary tickers