(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎♥♥♥♥♥♥WelCoM3 To My WoRLd♥♥♥♥♥♥(●̮̮̃•̃)۶ (●̮̮̃●̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)‎

Search This Blog

Followers

Tuesday, November 2, 2010

Tak letih ke selalu bermain dengan perasaan?

kali ni saya nak kupaskan jawapan kepada soalan kat atas tu..ada seseorang yang tak dikenali tanya soalan tu dekat saya,menyembunyikan identiti diri dan bertanyakan soalan yang menyentap diri saya sejujurnya..

  • jujur la kan siapa tak letih kalau duk asyik bermain dengan perasaan kan..tapi kat sini jugak la saya nk kupaskan macam mana dengan perasaan saya sendiri dan mengapa terwujudnya ♥c3RiteRa QaS3h♥ 
  1. Saya dah tak percaya akan "DIARI"..memang pastikan semua orang tahu apa makna diari itu,buku catatan harian kita.setiap hari kita memang akan catit apa yang berlaku dalam "DIARI" itu..dan ianya menjadi salah satu rahsia peribadi kita..kerana sebuah "DIARI" saya kahilangan sahabat.[tak perlu nak detail kan lagi kan,nanti timbul isu lain pulak]
  2. Blogspot..maksud dia mendalam kan..so kemudahan dah ada dan yang paling penting saya tak kacau periuk nasi sesiapa bila masa diri saya nak luahkan apa yang saya suka dalam ni.
  3. Saya tak perlu lagi nak "nanah" kan telinga sesiapa untuk saya luahkan apa yang terbuku dalam hati ini..memamg kita tak pernah rasa puas dengan hidup ini..banyak jalan yang kita ada untuk kita luahkan apa yang terbuku dari kita pendam sorang yang lama-lama boleh menjerat diri kita sendiri.
  4. Memang saya seorang yang kuat sangat-sangat memendam perasaan,dan saya cukup tersiksa melalui saat-saat itu,saya tak nampak jalan untuk saya luahkan semuanya..walau dalam ni ada terdapat luahan hati saya,namun tak semua..saya hanya meluahkan dalam ni bila saya dah tak tertanggung lagi untuk memendam.
  5. Saya memang jenis yang suka bercerita,namun saya sedar kerana mulut juga saya kehilangan insan yang saya sayang walau niat saya tak ada siapa yang ketahui[biar saya jer yang faham]
  6. Mata yang membaca telinga yang mendengar..mana lagi baik??
  7. Mata untuk membaca::nak baca ke tak nak "TAK WAJIB" oleh itu tak kan kadi isu untuk orang hari-hari nak baca atau tak..
  8. Telinga mendengar::kita haruslah mendengar setiap bait kata-katanya walau hati tak suka terpaksa juga mendengar..timbul isu terasa hati bila tak dengar apa yang ingin diperkatakan.
  9. Jangan sesekali memperkotak katikkan apa yang anda ingin soalkan andai anda sendiri tak dapat nak tahu isi hati tuan tanah...
  10. Apa yang di buat memang besebab..tak perlu di jelaskan kerana masing-masing ada niat dan alasannya tersendiri..

Setakat ini sahaja yang saya lantangkan..saya punyai hati,punyai perasaan,ketahuilah setiap orang ada sebab dan alasannya bila sesuatu perkara terjadi..diri kita semua tak sesempurna yang kita impikan...setiap kali diri ini menangis.meratap,memendam...ada ke sesiapa yang sudi dampingi..dengan jalan ini sahaja saya dapat mainkan apa yang ada dalam persaan hati yakni hati saya sendiri..saya tak minta ihsan belas kasihan sesiapa untuk ketahui semuanya..tak pernah ada "PAKSAAN" kepada sesiapa untuk mengikuti setiap apa yang ada dalam  ♥c3RiteRa QaS3h♥ .. cukuplah menambah bebanan derita yang saya dah lalui sepanjang hidup saya..tak seindah yang saya inginkan,tak seindah yang saya pertontonkan..wahai hati...bersabar lah selagi termampu...

2 comments:

  1. Tak perlulah nak tersentap sbb empunya yg bertanya tu kak fi.Hehehe!Sorrylah ye dik,dh sebut formspring,u can ask anything u want dan aplikasinya jelas tiada jejak perlu ditinggalkan.After this takmau tanya lagi la.Nk post comment tak terjumpa pulak box comment.

    Dear,
    Bkn nak menghina jauh sekali nak memperlekehkan anda.Kalau wujudnya soalan maka bermakna sedikit ruang masa telah dihabiskan utk membaca.Jadinya ayat tersebut hanya utk bertanya,"Tidak letihkah anda melayan perasaan?".Kalau terasa maaf dipinta lepas ni den janji tak buat lagi.

    Wahai adik comel,
    Hidup ini terlalu indah sbnrnya kalau kena cara.Perbandingan antara kita berdua,jarak usia kita mmg jauh beza,life kita juga tak sama,background keluarga juga dan pengalaman hidup kita,amatlah beza cuma rasanya tak salah kalau nak berkongsi cerita.

    My point is,kisah cinta anda.Hari ini kalau terlalu melayan perasaan cinta pd cinta yg tak pasti itu sbnrnya x seronok pun dan ayat mudah BUANG MASA.Adik comel akan kesal dikemudian hari bila usia kita menginjak dewasa (kalau umur pjg).Kesilapan anak gadis kita harini sbnrnya,lebih utamakan hati dan perasaan pd cinta (hamba cinta) dan bkn nak fikir lebih pada apa yg mesti dia capai utk diri dia sendiri.Zaman sudah berubah.Kita ni perempuan jgn tunjuk lemah sgt.Kalau tunjuk lemah lelaki suka main tarik tali.Cuba buat kental biar tunjuk kita ni ada pendirian,br la lelaki tu ada respek sikit.

    Kdg2 airmata tak perlu bazir utk lelaki yg bkn milik mutlak kita (suami).

    Adik comel,
    Perjalanan hidup adik masih pjg.Kak fi dh rasa mcm2.Setakat terperuk ditmpt sekarang tanpa cuba mencari perubahan,kita tak akn jumpa lain mcm org dan tak akn tempuh pengalaman yg berbeza sedangkan itu yg mematangkan kita.

    Cara kamu tulis seolah lelaki tu main tarik tali dgn kamu dan kamu asyik duk lyn perasaan.Utk zaman sekarang,utk apa yg berlaku harini,itu pastinya tindakan yg tidak bijak.Kalau dh dia dingin,tinggal jer la.He's not the one.Byk lg pilihan kita cuma kita tak jumpa lg.Utk usia kamu,byk lagi benda yg kamu perlu fikir.Menangis harini tak mengapa dan jangan airmata tu terus mengalir utk 40 tahun akan dtg.

    Maaflah post pjg.Kalau rasa tak suka buang saja,dan andai terasa kak fi minta maaf.

    ReplyDelete
  2. sori kak fi..hehe
    juz emosi x bpe nak ok 2 3 menjak ni
    bout love mmg da letey n mmg btl membazir if slalu bzirkn air mata tuk org yg kn jd hak kte..btw kak,remaja br nk menganjak ke alam dewasa kak..tepksa lalui sume ni kan kak..of coz akak jgk penah rasainya kan..

    kak fie cun ,,hehe
    yes kte x sama atas sgalanya,but kte still seorg wanita kan kak..setiap apa yang berlaku semuanya keadaan hati sy je,sy x penah nak pamerkn kat sum1 pn..cuma meluahkan je kak..
    x nk meraih kpd sape2 kak,cuma nak meluahkan je,akibt dr terlalu memendam terlalu bnyk sakit yg tbe..ni salah satu treatment je kak..
    apa2 pun tq sgt2 kak coz ade jgk org prihatin

    time kasih ye kak,walau kte x pnah knl bdepan but sy bangga ngan kak..=)

    ReplyDelete

paling-paling kurang tinggal la jejak yer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::jiwa aku::

++NABKA++

Daisypath Happy Birthday tickers

Pinjaman Allah untuk ku

Daisypath Anniversary tickers